Tabu
FASHIONSlider

În 2020, măștile nu sunt folosite doar pentru protecție. Sunt purtate pentru a transmite un mesaj

Cizmele cowboy obișnuiau să fie obiectul vestimentar preferat de  al lui Sebastian Marquardt. Le-ar purta peste tot în cartierul său din Hamburg, Germania. I-a plăcut că încălțările negre – mai des întâlnite în unele părți din SUA – l-au scos în evidență. Însă în aceste zile, bărbatul de 43 de ani poartă un accesoriu obligatoriu: o mască de față.

Din cauza pandemiei de coronavirus, masca de protecție devine obligatorie în multe state ale lumii. fFe că se află în metrou sau la supermarket, oamenii trebuie să aibă permanent o mască pe față. Multe persoane, precum Marquardt, au folosit recomandarea ca o modalitate de a deveni creativi. Sebastian Marquardt are în prezent 10 modele diferite de mască din care să aleagă – o mască are un unicorn roz, altul spune „Chill!” (n.r. relaxează-te!). Dar favoritul lui este cea cu propriul chip pe ea. „De obicei sunt o persoană zâmbitoare. Îmi place să interacționez cu oamenii”, a declarat Marquardt pentru CNN. „Dar dacă trebuie să porți o mască, nu mai ești atât de deschis. Oamenii nu-ți văd chipul. Este un mod de a arăta un pic din personalitatea mea – sunt amuzant și deschis”.

Acum, pe tot globul, oamenii nu mai folosesc măștile doar ca element de protecție – le folosesc pentru a face declarații despre personalitățile lor, politica lor și convingerile lor. La fel cum hainele pot spune multe despre o persoană, și măștile pot. Mii de modele, culori și stiluri diferite au apărut pe site-uri, prezentând interesul crescut pentru personalizarea măștilor în timpul pandemiei. Cererea de măști creative este atât de mare, încât există firme care și-au resetat întregul model de afaceri în jurul lor. Acestea vin cu oferte cu licență Hasbro, NASA, Warner Bros. – astfel încât clienții își pot asorta starea de spirit cu măștile. Există măști cu Powerpuff Girls, Batman sau Hello Kitty.

Brandurile de modă Louis Vuitton, Burberry și Chanel au anunțat luna trecută că vor produce în atelierele lor „sute de mii de măști non-chirurgicale” pentru lucrătorii din domeniul sănătății. Nu, aceste măști nu vor avea siglele mărcilor. Dar asta nu i-a împiedicat pe iubitorii de modă să-și pună singuri siglele pe propriile măști. Aruncați o privire pe Instagram și veți vedea sute de poze cu persoane care poartă măști Gucci, Supreme, Louis Vuitton și multe altele. Căutările pentru măști de brand au înregistrat o creștere de 496% față de primul trimestru al anului 2020, potrivit The Lyst Index. Cel mai căutat produs a fost masca cu logo-ul Off-White, care a costat 95 de dolari. Unii oameni l-au căutat pe designerul indian Samia al-Zakleh pentru măști personalizate cu cristale Swarovski. Celebritățile și influențarii i-au purtat deja măștile.

 

View this post on Instagram

 

Love your face @joellemardinian ❤️✨

A post shared by Samia Alzakleh – سامية الزقلة (@sandraz_shop) on

Măștile ca declarații politice

În SUA, doar alegerea de a purta o mască poate fi privită ca o declarație politică. Susținătorii președintelui Donald Trump nu poartă măști în public. Dar pentru cei care decid să urmeze recomandările specialiștilor, există măști concepute pentru a arăta fiecare afiliere politică. Există măști „Trump 2020”, măști cu chipul lui Joe Biden, măști cu chipul lui Ruth Bader Ginsburg și multe alte oferte. O companie liberală care creează produse care promovează activismul politic, oferă acum masca „Votează”, care le amintește americanilor despre viitoarele alegeri.

ARTICOLE SIMILARE

Sexagenarul Snoopy celebrat de Chanel, Hermes și Balenciaga

realitatea

De ce primăvara este momentul perfect pentru rinoplastie

Andreea Damian

Sonia Rykiel pentru H&M

realitatea

Top fashionable item-uri din cadrul sales-ului caritabil Tabu

realitatea

Francois Nars și cartea sa aniversară

realitatea

Laetitia Casta în Vogue Paris de decembrie

realitatea

3 comentarii

Scrie un comentariu