Tabu
Image default
HEALTH

9 moduri naturale de a-ți curăța plămânii

Plămânii noștri servesc ca un filtru natural care ne protejează de diferite infecții și poluare a aerului, motiv pentru care plămânii sănătoși joacă un rol foarte important într-o viață fericită. Din păcate, sistemul nostru respirator poate suferi din cauza substanțelor nocive din aer pe care le respirăm în fiecare zi.

O tuse uscată, dureri în piept și dificultăți de respirație – toate acestea pot fi semne de avertizare ale unor boli pulmonare grave, cum ar fi astmul, bronșita cronică, o embolie pulmonară și multe altele. Dacă ai observat recent cel puțin unul dintre aceste semne, cel mai bine este să iei măsuri imediate.

Am adunat o listă de modalități naturale și simple de a-ți menține plămânii sănătoși și de a-i restabili după expunerea la factori dăunători.

  1. Ridică-ți capul în timp ce dormi.

Menținând capul ridicat la 15 grade în timp ce dormi, poți reduce drenajul mucusului în gât și, astfel, previi tusea nocturnă. O pernă suplimentară poate fi suficientă pentru a obține înălțimea necesară.

  1. Cere unui prieten să te ajute să elimini secrețiile din plămâni.

Cere unui prieten să te bată pe spate cu mâinile în formă de ceașcă. Ar trebui să înceapă să bată ferm pe secțiunea superioară spre mijloc a spatelui. Acest lucru te poate ajuta să faci ca mucusul să se desprindă de pe plămâni, astfel încât să îl poți elimina.

  1. Curăță-ți casa.

Uneori, bolile pulmonare grave pot fi provocate de expunerea la mucegai toxic, care are nevoie doar de câțiva nutrienți simpli și apă pentru a crește. Expunerea la mucegai poate declanșa simptome precum inflamație, alergii și atacuri de astm.

Pentru a respira fără dificultate, trebuie să creezi un loc sigur pentru plămâni, curățând fiecare colț al casei în timp util și folosind un purificator de aer special.

  1. Protejează-ți plămânii de poluare.

Dacă locuiești într-o zonă foarte poluată, ar trebui să te protejezi de gazele dăunătoare din aerul din jurul tău. Când ieși afară, poartă întotdeauna o mască specială. Poți cumpăra una cu un filtru din cărbune activ. Există, de asemenea, filtrul de particule P100 , mai sofisticat, pentru cel mai înalt nivel de protecție respiratorie.

  1. Nu suprima tusea.

Tusea este un proces natural care-ți ajută plămânii să scape de mucus atunci când ești răcit sau ai gripă. Suprimarea tusei poate determina progresul serios al unei infecții.

  1. Urmează o dietă sănătoasă.

Anumite alimente conțin o mulțime de vitamine și minerale care-ți pot proteja plămânii fără a fi nevoie să iei pastile suplimentare. Iată câteva sfaturi despre cum să-ți schimbi obiceiurile alimentare:

Trecerea la o dietă sănătoasă te va ajuta să eviți riscul de boli precum cancerul pulmonar, bronșita cronică și emfizemul.
Dacă nu poți trece complet la alimente organice, încearcă să eviți produsele care conțin conservanți și aditivi, precum și alimentele preambalate și procesate. Verifică atent etichetele alimentelor la supermarket înainte de a cumpăra ceva.
Nu uita să bei cantitatea necesară de apă în fiecare zi. Te va ajuta să-ți menții plămânii hidratați și lipsiți de mucus și, de asemenea, va facilita circulația sângelui.
Nu lua suplimente de beta-caroten dacă fumezi, deoarece acestea pot crește riscul de cancer de colon, plămâni și prostată.

  1. Fă câteva exerciții simple.

Exercițiile fizice sunt importante nu numai pentru a arăta bine, ci și pentru sănătatea organelor tale interne, deoarece ajută la creșterea fluxului sanguin și permite vitaminelor și mineralelor necesare să ajungă mai repede la plămâni.

Dacă ai unele probleme cu plămânii sau cu respirația, consultă un medic înainte de a face orice nouă rutină de exerciții.

  1. Respiră corect.

Modul în care respiri este direct legat de sănătatea ta. De regulă, cu cât plămânii tăi sunt mai puternici, cu atât te simți mai bine.

Pentru a crește cantitatea de oxigen din plămâni și pentru a-ți îmbunătăți capacitatea de a elibera dioxidul de carbon din aceștia, poți face câteva exerciții de respirație.

Respirație cu buze strânse

Inspiră pe nas timp de 2-3 secunde.
Expiră încet prin buzele strânse timp de 4-9 secunde.
Acest exercițiu te poate ajuta, de asemenea, să gestionezi eficient un atac de astm și să te calmezi.

Respirația diafragmatică

Poziția inițială: culcat pe spate
Pune o mână pe burtă și cealaltă pe piept.
Inspiră pe nas timp de 2-3 secunde, mișcându-ți abdomenul spre exterior.
Expiră prin buzele strânse apăsând ușor pe burtă timp de 3-4 secunde.
Durata: 5 minute

Deși oamenii nu folosesc în mod normal acest tip de respirație, ea te poate ajuta să-ți crești capacitatea pulmonară și să faci plămânii mai puternici.

Respirație zgomotoasă

Respiră adânc pe nas.
În timp ce expiri, scoate un bâzâit.
Acest tip de respirație vă poate ajuta să-ți întărești diafragma. În plus, plămânii tăi vor primi mai mult oxigen.

Anulom-Vilom Pranayama

Poziția inițială: așezat confortabil pe podea în poziția padmasana. Mâinile tale sunt așezate pe genunchi cu palmele în sus.
Ridică unul dintre brațe și închide o nară cu un deget. Inspiră adânc.
Închide cealaltă nară și expiră.
Inspiră prin aceeași nară prin care tocmai ai expirat.
Închide cealaltă nară și expiră.
Durata: 3 minute pentru începători, 15-20 de minute pentru practicanții mai experimentați

  1. Folosește presopunctura.

Conform specialiștilor în prosopunctură, există câteva puncte de pe corpul tău care-ți pot ameliora problemele de respirație și tuse. Unul dintre ele este situat la baza degetului mare. Apasă ferm acest punct timp de 3 minute pentru a vedea rezultatele.

ARTICOLE SIMILARE

Kate Walsh din Anatomia lui Grey respectă aceste 5 reguli esențiale de sănătate

Andreea Damian

Ce se întâmplă cu corpul tău dacă bei ceai de ghimbir în fiecare zi. E uimitor!

Andreea Damian

Un program de inteligență artificială detectează cancerul mamar mai bine decât medicii

Andreea Damian

Avertizare de „supradoză cu zahăr” în sezonul băuturilor calde festive

realitatea

Importanta detoxifierii in orice proces de transformare corporala

realitatea

Ce să faci dacă ți-a apărut o umflătură la încheietura mâinii

Andreea Damian

Scrie un comentariu