CULTURESlider

Andrea Bocelli critică anularea concertelor lui Plácido Domingo din cauza acuzațiilor de hărțuire sexuală

Cântărețul italian de operă Andrea Bocelli îl apără pe Plácido Domingo, afirmând că este „absurd” faptul că concertele acestuia au fost anulate ca urmare a acuzațiilor de hărțuire sexuală multiplă.

“Sunt încă îngrozit de ceea ce s-a întâmplat cu acest artist incredibil”, a spus Bocelli, potrivit Associated Press. „Nu înțeleg asta. Mâine o doamnă poate să vină și să spună: Andrea Bocelli m-a molestat acum 10 ani, iar din ziua aceea, nimeni nu va mai vrea să cânte cu mine; operele nu mă vor mai suna. Acest lucru este absurd.”

Bocelli, unul dintre cei mai cunoscuți cântăreți de operă clasică din lume, se pregătește pentru un turneu american care începe luna viitoare la San Francisco – acolo unde un concert al lui Domingo a fost anulat recent – și se încheie cu două spectacole în Madison Square Garden din New York. El spune că nimeni nu ar trebui să ia o hotărâre radicală în astfel de chestiuni până când persoana acuzată nu este condamnată definitiv. „Ori de câte ori se întâmplă acest lucru, judecata morală împotriva acestei persoane e normal să se schimbe dar nu și judecata artistică, pentru că sunt două lucruri diferite”, a spus el. „Au fost în trecut mulți artiști care au avut o moralitate dubioasă. Judecata morală se discută în instanțe aici pe Pământ și de bunul nostru Dumnezeu, sus în cer. Apoi, există o judecată artistică, care este subiectivă și depinde de fiecare dintre noi.” În total, 20 de femei au prezentat acuzații de hărțuire sexuală împotriva lui Plácido Domingo, potrivit rapoartelor din AP.

Femeile îl acuză pe Domingo de atingeri nedorite, cereri insistente de întâlniri private, apeluri telefonice noaptea târziu și încercări neașteptate de a le săruta. Un purtător de cuvânt al lui Domingo a contestat acuzațiile dar fără să dea mai multe amănunte. „Campania în curs de desfășurare a AP pentru denigrarea lui Placido Domingo nu este doar inexactă, dar și lipsită de etică.”, a spus purtătorul de cuvânt, Nancy Seltzer. „Datorită unei investigații în curs, nu vom face comentarii despre anumite detalii, dar contestăm cu tărie imaginea înșelătoare pe care AP-ul încearcă să i-o construiască domnului Domingo.