Home > Lifestyle > Auditul bucuriei: cum să te distrezi mai mult în 2020

Auditul bucuriei: cum să te distrezi mai mult în 2020

fericirea

Acesta este anul în care ar fi indicat să luați fericirea în serios. Dar cum și mai ales unde găsești timp? Experții au oferit câteva sfaturi de care aveți nevoie pentru un an plin de plăceri.

Mulți dintre noi tratăm bucuria diferit, garantată doar la ocazii speciale. Chiar dacă știm că este la îndemâna noastră, este posibil să nu vedem că deținem control asupra ei. Aceasta este o greșeală, potrivit experților în fericire. Nataly Kogan, autoarea cărții Happier Now, spune că „Fericirea și sănătatea emoțională nu sunt suplimente, nici bonusuri, sunt de fapt esența a ceea ce ne ajută să trăim bine.”

Căutarea bucuriei poate părea dificilă, dar când ești fericit promovezi obiceiuri și comportamente importante pentru sănătate. Un studiu realizat în 2017 pe aproximativ 7.000 de adulți a descoperit că cei cu o bunăstare pozitivă aveau mai multe șanse să fie activi fizic și să mănânce fructe și legume proaspete. Când ești fericit ai parte de un somn mai bun, îți poți controla greutatea, nivelul de stres este scăzut, sistemul imunitar este îmbunătățit iar speranța de viață este mai mare.

În ciuda tuturor acestor beneficii, mulți dintre noi nu acordăm prioritate fericii. Experții subliniază că resursele și energia noastră sunt limitate.Deci, ca în orice obiectiv, primul pas către o viață fericită este de a transforma fericirea într-o prioritate – ceea ce poate însemna că trebuie să renunți la alte angajamente. Cu alte cuvinte, trebuie să începem să ne luăm în serios bucuria.

Așadar, ce putem face pentru ca 2020 să fie un an mai vesel?

fericire

Identifică problema

Începeți prin a identifica zona în care bucuria lipsește cel mai mult. Sarah Waite, psiholog londonez, sugerează „roata vieții”, un exercițiu de dezvoltare personală derivat din teoria budistă a echilibrului. Desenați un cerc mare, împărțiți-l în opt sau 10 segmente și etichetați-le pentru a reflecta o zonă diferită a vieții pe care doriți să o evaluați – distracție și recreere, carieră, finanțe, creștere personală, dragoste, familie și prieteni, sănătate, etc. Segmentul care închide cercul ar trebui să reprezinte o imagine de ansamblu asupra domeniilor vieții tale pe care simți că le ai sub control și a celor care ar putea avea nevoie de o atenție suplimentară. Scopul este de a obține perspectivă și claritate.

Imaginea de ansamblu

Primul sfat al autoarei Nataly Kogan este să începeți prin a întocmi o listă cu ceea ce vă place la meseria voastră. „Fii specific și nu judeca lista pe măsură ce o scrii.” Kogan sugerează să devină un obicei zilnic să notați trei lucruri mici, foarte specifice, pentru care sunteți recunoscători în fiecare dimineață, poate înainte de a vă verifica telefonul. „Nu este vorba de a pretinde că nimic nu este greșit, ci de a-ți ajuta creierul să iasă din acea spirală negativă.” Doar trei săptămâni din această „practică de recunoștință” consistentă s-a dovedit a stabili noi conexiuni neuronale care facilitează optimismul, cu efecte care durează șase luni. Mindfulness și compasiunea de sine sunt la fel de puternice, spune Shamash Alidina, autorul Mindfulness for Dummies și co-fondatorul Muzeului Fericirii.

Familia și prietenii

Este cunoscut faptul că relațiile puternice sunt importante pentru fericire, dar cum arată ele poate fi ambiguu. „Fericirea se poate simți foarte abstract”, spune Gretchen Rubin, autoarea The Happiness Project. „Abordarea mea este să mă gândesc la ceea ce doresc, apoi să îl despart în acțiuni concrete, ușor de gestionat, pe care le pot efectua.” În ceea ce privește îmbunătățirea relațiilor, ar trebui să ți se pară obișnuit să suni sau să întâlnești un prieten, să mergi la o reuniune sau la o petrecere.

Mergi la culcare mai devreme

Jocul, recunoștința și bunătatea pot face parte dintr-o viață fericită, dar la fel se poate și cu disciplină. Un sentiment de control este mai important pentru fericire decât își dau seama oamenii. Acest lucru este posibil dacă există exerciții fizice, somn suficient și o bună gestionare a banilor. Foarte des, fericirea este atincă în momentul în care renunțăm la zahăr sau alcool și dormim suficient.

E bine să te plictisești

Renunțarea la o sarcină dificilă sau plictisitoare vă poate distrage atenția mai mult decât să rămâneți blocați în ea. Primul pas către o viață plină de bucurie poate fi să dai drumul ideilor. „O parte a acestui exercițiu este să recunoaștem că nu există nimic care să te facă să te simți bine 100% din timp”, spune Kogan. „Atunci când dăm drumul unei idei particulare de fericire, ne oferim noi mai multe oportunități de a ne alinia cu viața noastră.”

Articole asemanatoare
viață fericită
Cele trei ecuații pentru o viață fericită, chiar și în timpul unei pandemii
Ziua Internațională a Fericirii
Azi marcăm Ziua Internațională a Fericirii
Alt trend nou nouț care pretinde că mărește productivitatea și te face fericit – „postul de dopamină”
mare
Oamenii care locuiesc lângă mare sunt mai fericiți

Comenteaza acest articol

Auditul bucuriei: cum să te distrezi mai mult în 2020

by Andreea Damian   3 min
0