Home > Fashion > Bella și Gigi Hadid au transformat cărțile în noul accesoriu fierbinte al anului 2019

Bella și Gigi Hadid au transformat cărțile în noul accesoriu fierbinte al anului 2019

Dacă tot e azi Ziua Internațională a cărții și a drepturilor de autor să nu uităm că potrivit celor mai iubite promotoare ale ultimelor trenduri în modă, cărțile sunt un accesoriu foarte căutat – bine, în ideea că le mai și citim, nu doar le plimbăm pe post de geantă.

Bella și Gigi Hadid sunt mai mult decât doar niște fete frumoase – sunt practic esența podiumurilor de modă mondiale, mamele ultimelor trenduri, ca să zicem așa. Surorile model au tot fost fotografiate încă din luna martie purtând cărți la vedere, postând poze pe Instagram cu ce mai citesc în ultima perioadă.

Bella citește “The Outsider” al lui Stephen King, un thriller de 560 de pagini, o carte pe care la o adică nu s-a sfiit să o folosească și drept scut împotriva paparazzilor, la aeroportul Charles de Gaulle.

Gigi – spun gurile rele ale revistelor de profil “are gusturi puțin mai intelectuale” – (sigur că pentru cei care se uită doar la filme după Stephen King el a rămas un scriitor mediocru de horror – așa îți dai seama cine cât citește, dacă strâmbă din nas la Stephen King cel mai probabil n-a citit nimic scris de el, s-a uitat doar la Cimitirul animalelor, s-a speriat puțin și pa literatură). Gigi, cum spuneam, a fost văzută ținând sub braț “The Stranger” al lui Albert Camus, care, potrivit Vogue (ca să rămânem în lumea modei) “un clasic care se află deopotrivă pe listele fanilor de filosofie și literatură franceză de zeci de ani de zile.”

Dar să vedem cum au accesorizat ele cărțile ca să dea bine în poză. Bella a încadrat “Outsider”cu o geantă Louis Vuitton cu print cu cireșe, Gigi a optat pentru un costum simplu în culori neutre.

Cărțile nu mai împodobesc doar vitrinele librăriilor, ci și pe cele ale magazinelor de îmbrăcăminte, vezi colecția de haine “Manifestul” semnată Sonia Rykiel din 2018. În această colecție, cele două inițiale, S și R, devin un joc de exerciții de literatură iar toată colecția este fotografiată alături de cărți.

Designerul Olympia Le Tan a lansat și ea genți cu printuri din literatura clasică, găsești pentru aproximativ 1000 de dolari geantă “Moby Dick”, “Lolita” sau “Au Bonheur des Dames”. În fine, asta nu te ajută foarte mult dacă n-ai citit cartea respectivă dar arată că moda, atunci când vrea, poate să inspire oamenii să mai pună mâna și pe o carte. Ipotetic.

Apoi, acum câțiva ani, mai mulți scriitori, printre care Camille Laurens, Eric Reinhardt sau Cécile Guilbert, au lăudat o anume „Lady“, într-o colecție de povestiri comună publicată de Gallimard pentru o geantă Dior. Ideea era ca fiecare povestire să aibă în centrul ei geanta Dior denumită Lady. Vorbim despre scriitori recunoscuți și premiați. De altfel, aceeași editură scosese deja din 2013, un volum comun de povestiri al autorilor Virginie Despentes, David Foenkinos sau Yann Moix cu texte dedicate Malletier – genților atât de iconice ale lui Louis Vuitton.

„Lady“, o colecție de povestiri publicată de Gallimard pentru a preaslăvi geanta Dior

Nu știm încă dacă există șansa ca o carte să devină un accesoriu de modă, la fel ca ochelarii de soare, probabil că nu. Însă având în vedere situația pieței de cărți astăzi, orice formă de publicitate este bună. Iar dacă surorile Hadid pot vinde cât mai multe cărți (la fel de multe precum sticluțele de parfum), de ce ne-am plânge de asta?

Articole asemanatoare
Gucci se angajează să aibă grijă de mediul înconjurător
modestă
Noua modă: modestia. Ce înseamnă și cum a ajuns să fie o tendință?
Stella McCartney a promovat hainele reciclate la săptămâna modei de la Paris
Karl Lagerfeld – designerul care a revoluționat moda, numit regele – a murit

Comenteaza acest articol

Bella și Gigi Hadid au transformat cărțile în noul accesoriu fierbinte al anului 2019

by Dora Constantinovici   2 min
0