Tabu
HEALTH

Boala ficatului gras: obiceiul bun de adoptat care ar putea reduce grăsimea hepatică

O durată săptămânală foarte specifică a sportului ar reduce „semnificativ” cantitatea de grăsime hepatică, cred cercetătorii americani.

Numeroase sunt afectate de steatohepatită non-alcoolică, o boală cronică, numită și „boală hepatică grasă”, care „corespunde unei acumulări de grăsime în ficat (steatoză) asociată cu inflamația organului (hepatită)”, spune experții. Daca nu are legatura cu consumul de alcool, apare mai general la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. Silențioasă la început, dezvoltarea acestei boli poate duce la dezvoltarea fibrozei care poate crește riscul de cancer.

Dar un simplu reflex ar putea face posibilă lupta împotriva „bolii hepatice grase” la pacienții afectați de această afecțiune medicală. Potrivit cercetătorilor americani de la Penn State College of Medicine, o durată foarte precisă a activității fizice, moderată până la intensă, ar putea reduce „semnificativ” cantitatea de grăsime hepatică, și anume grăsimea prezentă în ficat, în cadrul unui tratament pentru boală. Descoperirile lor sunt publicate în The American Journal of Gastroenterology.

Boala ficatului gras: sportul ar reduce nivelul de grăsime hepatică

Pentru a trage aceste concluzii, cercetătorii au efectuat o meta-analiză, adică au combinat rezultatele diferitelor studii privind efectele activității fizice asupra grăsimii hepatice. Au fost selectate în total 14 studii, care au reunit 551 de pacienți care suferă de această boală. Participanții erau sub tratament. Cercetătorii au evaluat diferite date, cum ar fi vârsta, sexul, indicele de masă corporală, modificarea greutății corporale, aderarea la regimul de exerciții fizice și grăsimea hepatică măsurată prin RMN.

Pentru ca rezultatele scăderii grăsimii hepatice să fie „semnificative din punct de vedere clinic”, acestea trebuiau să scadă cu 30%. Indiferent de pierderea în greutate sau de transformarea fizică, autorii au remarcat că activitatea fizică „are de 3,5 ori mai multe șanse de a obține un răspuns semnificativ clinic la tratamentul grăsimii hepatice măsurată prin RMN, comparativ cu îngrijirea clinică standard”.

2 ore și jumătate de activitate fizică ar ajuta la combaterea bolii hepatice grase

Dar cât de des trebuie să faci exerciții fizice pentru a vedea efectele asupra grăsimii hepatice? Specialiștii au analizat rezultatele beneficiilor activității fizice în funcție de durată la pacienți. Rezultatele lor raportează că 39% dintre pacienții care efectuează 150 de minute de mers rapid pe săptămână au arătat un „răspuns semnificativ” la tratament, comparativ cu 26% dintre cei care practică activitate fizică cu o durată mai mică.

„Rezultatele noastre le pot oferi medicilor încrederea necesară pentru a prescrie exerciții fizice ca tratament pentru boala ficatului gras nonalcoolic”, a declarat Jonathan Stine, profesor asociat de medicină și științe ale sănătății publice și hepatolog la Penn State Health, potrivit Femme Actuelle. Acesta din urmă precizează că „mersul rapid pe jos sau mersul cu bicicleta uşoară timp de 1/2 oră pe zi de cinci ori pe săptămână este doar un exemplu de program care ar îndeplini aceste criterii”. Cu toate acestea, cercetătorii subliniază că trebuie efectuate noi studii pentru a le valida concluzia și pentru a compara efectele diferitelor durate de exercițiu.

ARTICOLE SIMILARE

Iată de ce femeile sunt mai predispuse la artrită

Andreea Damian

6 sfaturi pentru a-ti mentine picioarele sanatoase

realitatea

Declarație controversată: uleiul de cocos este „otravă pură”

Andreea Damian

Primăvara | Fructe de sezon de consumat pentru a ne umple de vitamine și substanțe nutritive

Andreea Damian

6 obiceiuri alimentare care îți distrug sistemul imunitar

Andreea Damian

TEST: Cu ce nivel de stres închei anul 2020

Andreea Damian

Scrie un comentariu