Home > beauty > Ce mâncăm când ținem post? Cori Grămescu recomandă 5 reguli de alimentație

Ce mâncăm când ținem post? Cori Grămescu recomandă 5 reguli de alimentație

Postul reprezintă o bună metodă de detoxifiere, însă, dacă alimentația nu este bine gândită, pentru a-I oferi organismului substanțele necesare, atunci putem risca să ne îmbolnavim. De aceea, Cori Grămescu, nutriţionist, ne oferă cinci reguli simple care ne vor ajuta să ştim ce alimente trebuie să consumăm în post, pentru a ne asigura că mâncăm alimente hrănitoare, care totodată ne ajută la detoxifierea organismului.

Regula nr. 1:  Asigurarea aportului de proteine în post şi totodată, asocierea corectă astfel încât să asigurăm organismului profilul complet de aminoacizi esenţiali – elemente pe care nu le putem sintetiza, ci trebuie să le aducem prin aport alimentar.

Pentru aceasta nu este nevoie să urmăm un plan strict de combinare a alimentelor, ci să adoptăm o dietă diversificată şi cât mai bogată în alimente naturale. Pentru a acoperi necesarul zilnic de proteine, trebuie să consumăm în post linte, năut, mazăre, tofu şi tempeh, migdale şi nuci, spanac şi broccoli, orez integral, quinoa şi cereale integrale neprocesate – ovăz, secară, mei, hrişcă, precum şi amaranth. Proteine mai găsim şi în derivatele acestor produse – lapte de soia, de migdale etc.

Regula nr. 2: Consumul ridicat de legume

Aceasta ar trebui să reprezinte baza alimentaţiei în post şi nu numai, pentru că au o densitate calorică mică, adică la un volum mare aduc puţine calorii şi o densitate nutriţională mare, adică la un volum mic aduc mulţi nutrienţi – în special vitamine, enzime şi minerale. Pentru a nu ridica probleme mari de digestie ar trebui ca la început să consumăm deopotrivă legume crude şi preparate termic, pentru că aportul ridicat de fibre poate cauza la început o uşoară senzaţie de balonare. De asemenea, este important să alegem legume din surse verificate, în care există şi se aplică norme stricte de control al pesticidelor – ţările din UE sunt întotdeauna o alegere mai bună pentru sănătate. În această grupă ar trebui să se regăsească legumele fibroase – morcov, ţelină, păstârnac, pătrunjel, ridichi, sfeclă, gulii, napi, cartofi dulci, precum şi ardei, roşii, pentru salate, legume verzi – urzici, untişor, lobodă, măcriş, leurdă, spanac, broccoli precum şi alte legume – ciuperci, praz, sparanghel etc.

Regula nr. 3:  Alimente care ar trebui scoase din alimentaţia de post

Este vorba despre produsele ultraprocesate de post, cum sunt unele pateuri de soia, crenvuşti de soia, caşcavalul vegetal şi alte asemenea. Este  de ajuns să citiţi etichetele acestor produse, pentru a vedea ce aport de aditivi alimentari au. Se pot înlocui cu succes cu pateuri de nuci cu linte, hummus, pate de caju cu condimente sau brânză de caju şi nuci, care se prepară foarte uşor acasă.

Regula nr. 4:  Numărul de mese şi organizarea zilnică a activităţii

Trebuie să mâncăm 3 mese principale şi 1-3 gustări, pentru a preveni apariţia senzaţiei de foame. Ideal este să consumăm cerealele integrale – şi aș include aici nu doar cerealele că atare ci şi derivatele – pâinea, pastele în prima parte a zilei , la micul dejun şi prânz. Iar pentru cină şi gustarea de seară să consumăm legume, nuci şi seminţe şi eventual o porţie de lapte de soia/migdale. Tot în prima parte a zilei ar trebui să conumam şi fructele de sezon – dar trebuie să ţinem cont că ele ar trebui consumate singure, ca o masă de sine stătătoare, la 1.5 ore distanţă de mesele principale”.

Regulă nr. 5: Hidratare

Este foarte important să bem cel puţin 2 litri de apă pe zi, pentru a reduce riscul de tulburări ale tranzitului digestiv. Aportul crescut de fibre este foarte sănătos pentru organism, dar o creştere bruscă poate cauza pe termen scurt constipaţie, mai ales dacă nu bem suficientă apă. Ar trebui evitate sucurile, cafeaua în exces şi ceaiurile laxative.
În perioada postului putem consuma şi unele alimente cu proprietăţi nutritive mai concentrate, cum ar fi proteina de cânepă sau de mazăre, pudra de chlorella şi spirulină, uleiul de cocos sau de silimarină, germenii de broccoli sau de ridiche neagră, pentru a accelera procesul de detoxifiere şi regenerare a organismului, dar aceste ingrediente active trebuie introduse cu măsură în alimentație.

Aceste lucruri ar trebui făcute la indicaţia unui specialist – medic sau nutriţionist, pentru că pot influenţa anumite boli şi afecţiuni preexistente”, spune Cori Grămescu.

Cori-Gramescu_4

Pentru rețete create de Cori Grămescu, citiți www.cori.ro.

 Foto: Cori Grămescu/freedigitalphotos.net

Articole asemanatoare
acnee
A scăpat definitiv de acnee după ce a renunțat la acest aliment
constipatia
Ai probleme cu constipația? Evită cu orice preț aceste alimente
Fursecurile din doar două ingrediente, ideali și în dietă și în post
Motive pentru care sa folosesti mai des spirulina in alimentatie

Loading...

Comenteaza acest articol

Ce mâncăm când ținem post? Cori Grămescu recomandă 5 reguli de alimentație

by   3 min
0