Tabu
FASHION

Chanel, Hermes, Louis Vuitton: 3 ani de închisoare pentru deţinere de falsuri

Asociaţia franceză Comité Colbert, fondată în 1954 de Jean-Jacques Guerlain, care cuprinde 75 de branduri de lux franţuzeşti, printre care Hermès, Lancôme, Cartier, Chanel şi Vuitton, este pe cale să lanseze împreună cu o serie de alte ţări europene o extinsă campanie împotriva bunurilor contrafăcute.

În ultimii ani, în special graţie Internetului, economia subterană a produselor contrafăcute a înflorit, devenind din ce în ce mai vastă şi acoperind din ce în ce mai multe tipuri de produse, dintre care 85% sunt făcute pe teritoriul Asiei.

Campania lansată de asociaţia Comité Colbert constă în distribuirea a 10.000 de afişe şi 50.000 de pliante în cadrul vămilor a 18 dintre cele mai importante aeroporturi din Franţa, care prin mesajele cu tentă umoristica, încurajează turiştii să nu cumpere produse contrafăcute.

Franţa este în prezent singura ţară care condamnă penal simplă deţinere a unor bunuri contrafăcute, conform legii Longuet, adoptată în 1994, cu o amendă de 300.000 Euro şi 3 ani de închisoare. O dată la doi ani, Comité Colbert iniţiază campanii de informare şi prevenire a traficului de bunuri contrafăcute, iar în acest an, Italia, Republica Ceha, Ungaria, Slovacia, România şi Croaţia sunt ţările care colaborează direct, acceptând să distribuie afişele campaniei în aeroporturile naţionale. Pe viitor, asociaţia îşi propune să beneficieze de sprijinul întregii Uniuni Europene în efortul său de a combate traficul de produse contrafăcute.

În Europa, anii 2009 şi 2010 au cunoscut o dublare a numărului de articole contrafăcute confiscate de vameşi, ajungând până la 103 milioane de produse, însumând 1.1 milioane de Euro. Şi având în vedere că articolele sunt realizate din ce în ce mai bine, este greu atât pentru consumatori, cât şi pentru funcţionarii din vame să sesizeze dacă este vorba de un fals sau de produsul original.

Iată cum arată campania împotriva falsurilor aici.

ARTICOLE SIMILARE

Cele 6 tendințe obligatorii în materie de denim din 2022

Andreea Damian

Fashion trend: Pălăriile și turbanele

realitatea

Unghiile 3D – Artă sau kitsch?

realitatea

PETA, campanie de adopții cu tentă religioasă

realitatea

5 piese vestimentare care te ajută să obții stilul californian al lui Meghan Markle

Andreea Damian

Emanuel Ungaro, campania toamnă-iarnă, 2009-2010

realitatea

Scrie un comentariu