Tabu
HobbyLIFESTYLE

Cititul cartilor – din hobby in idee de afacere

Chiar dacă suntem martorii dezvoltării tehologiilor informaţionale performante, a digitalizării, a smartphone-urilor şi a altor dispozitive inteligente, sutem siguri că mulţi dintre voi mai ţin câte o carte în mână. Nu doar o ţin, dar şi o citesc. Ba mai mult – nu doar o citesc, dar şi îşi notează undeva impresiile despre cartea citită.

Mereu spunem că nu avem suficient timp pentru a citi o carte, însă, dacă reuşim să găsim timp pentru alte ocupaţii – vizionarea filmelor sau citirea comentariilor pe internet, cu siguranţă ne putem rezerva vreo jumătate de oră pe zi şi pentru lectură. Poate că la început ne vom impune să citim, dar, cu timpul, aceasta s-ar putea transforma într-o obişnuinţă şi, de ce nu, într-o plăcere.

Până una, alta, să vorbim despre cei care iubesc lectura, pentru care aceasta nu este un simplu hobby, dar un mod de viaţă. Ei trăiesc prin prisma eroilor din cărţile citite şi în multe situaţii se comportă după unele acţiuni întâlnite acolo. Poate că aceşti oameni sunt mult mai fericiţi, pentru că nu-şi trăiesc realitatea pe internet, ca şi majoritatea dintre noi. Cu toate că acestea două – cartea şi internetul, ar putea trăi într-o simbioză frumoasă.

Am zis mai sus că poate ar fi bine să ne impunem singuri să citim. Am mai menţionat şi despre marii iubitori de lectură. Ce vrem să spunem este că cei din urmă ar putea să-i ajute pe primii să îndrăgească lectura. Cum? Foarte simplu – cu ajutorul simbiozei de care am pomenit.

Ca să fim ma expliciţi, norocoşii care au dragoste şi timp pentru cărţi ar putea veni cu recomandări pentru cei mai puţin norocoşi. Sunt o sumedenie de bloggeri care postează articole de genul – top 10 cărţi citite sau impresii de lectură, ori – cărţi citite anul trecut etc. Cu siguranţă, dacă într-adevăr cartea le-a lăsat o amprentă puternică, ar putea face o recenzie ce l-ar intriga şi pe cel mai ocupat om din lume ca să-şi rezerve timp pentru a o citi.

Pe piaţa media există şi multe site-uri care promovează lectura şi oferă recomandări, precum şi posibilitatea de a descărca gratuit cărţile. Este nevoie, însă, de promovarea site-urilor de acest gen, pentru a afla cât mai mulţi despre această oportunitate. Unele dintre ele sunt – carţiAZ.ro; Cărţi bune gratis; Învăţ.ro; bestseller.ro; clublectura.ro şi încă sumedenie de alte, să le spunem aşa – librării on-line. Scopul lor nu este să te facă să descarci anume cartea de acolo, pentru că, oricum descărcarea e gratuită, dar ca să îţi prezinte cele mai bune şi citite cărţi, iar tu, eventual, poţi merge la o bibliotecă să o împrumuţi sau la o librările să o achiziţionezi.

Cei care citesc şi obişnuiesc să-și noteze undeva într-un carnet impresiile despre ceea ce au citit, ar trebui încurajaţi să-şi lanseze un blog sau să scrie pentru unul dintre aceste site-uri, pentru că astfel vor fi promovaţi şi ei, şi operele citite. Din toată povestea asta s-ar putea de câştigat nu doar notorietate, dar şi bani. Dacă la acele site-uri ar funcţiona metoda pay per click, unii elevi mai lenoşi sau poate mai ocupaţi, ar putea accesa pentru a obţine un eventual rezumat sau comentariu al unei opere incluse în programul de la şcoală.

Cum am spus şi mai sus, va fi importantă promovarea site-ului sau a blogului creat pentru a avea cât mai multe vizualizări. Pentru că, dacă citeşti doar tu ce ai scris tot tu – nu înseamnă nimic. Poate ar fi binevenită o campanie de promovare a site-urilor de lectură şi de gândit un fel de strategie de supravieţuire a lor – plasarea reclamelor, acorduri de colaborare cu edituri, librării şi de ce nu – scriitori, care şi-ar putea vinde cărţile pe acele platforme.

Într-un cuvânt, cei care citiţi cărţi şi aveţi ce vorbi despre ele – nu vă sfiiţi! Scrieţi impresiile, recomandările voastre, pentru ca să aduceți inspirație şi să motivaţi mai multă lume.

În afară de site-urile despre care am vorbit, mai sunt şi grupuri pe Facebook, unde iubitorii de lectură fac schimb de cărţi, iar unele comentarii şi aprecieri te fac să te aşezi cuminte în rând pentru a o primi şi tu.

O altă metodă de ai motiva pe cei mai lenoşi ca să citească sunt aşa-numitele biblioteci stradale sau little free library, amplasate, de regulă, în parcuri, staţii, grădini publice sau în alte locuri mai aglomerate. Proiectul a apărut în SUA şi are ca scop de a scoate cărţile de pe rafturi pentru a le aduce mai aproape de oameni. Este poate cea mai eficientă măsură de a-i motiva pe oameni să citească. Ei nu trebuie să meargă la bibliotecă să ia cărţi, să le cumpere de la librării, să le împrumute de la prieteni sau să aştepte rândul de pe Facebook. Cartea stă la dispoziţia ta, doar trebuie să o citeşti şi să o returnezi.

Chiar e o plăcere să citeşti. Să ştii că, dincolo de serviciu, ambuteiaje şi alte probleme cotidiene, există o altă lume, în care poţi visa şi imagina!

ARTICOLE SIMILARE

Degeaba a slabit 30 de kilograme! Bodo s-a ingrasat la loc

Cum să îți alegi viitorul album foto?

Tabu Tabu

Oţil, despre chiloţi: «Eu am două perechi de 8 ani»

Top 5 cele mai photoshopate vedete de la Hollywood

Alexandra Păcuraru dă startul Caravanei România Suverană. Din 15 ianuarie, ajunge în toată România

Tabu Tabu

Solutia confortabila pentru un somn odihnitor

realitatea

Scrie un comentariu