Tabu
LIFESTYLESlider

Copacii de lângă Gara din Sinaia tăiați pentru parcare, românul vrea să-și bea cafeaua relaxat

La sfârșitul lunii iunie, o anchetă Rise Project arăta dedesubturile proiectului care va transforma o bună parte din copacii din Sinaia într-o parcare de 7 etaje, înaltă de 28 de metri și care se estimează că va costa 4,8 milioane de euro (4 milioane de euro bani europeni, iar 800.000 de la bugetul de stat).

Trec peste faptul că mi se pare noaptea minții să prezinți un astfel de proiect spun\nd c[ e unul “verde” în timp ce defrișezi o zonă aflată la munte în favoarea betoanelor, căci Primăria Sinaia, condusă de primarul PNL – Vlad Oprea, prezintă proiectul drept unul de mediu. El susține că, prin construirea parcării de 300 de locuri, betonând zona care acum este acoperită de vegetație, vor fi reduse noxele și cetățenii și turiștii vor respira un aer mai putin poluant. Cum spuneam, asta este o prostie atât de mare încât nici măcar nu mai avea sens să se mai verifice dacă este sau nu așa.

S-a verificat însă și sigur că e de domeniul absurdului. Dar cum știm cu toții și cum s-a probat de-a lungul timpului, adevărata problemă se învârte ca întotdeauna în jurul banilor căci Rise Project a găsit cine sunt firmele cărora le-a fost încredințat proiectul și au descoperit două entități care, deși nimic nu le recomandă să se ocupe de o asemenea construcție, au primit totul prin încredințare directă. Fără concurs de proiecte, de oferte financiare, nimic. “Realizarea PUZ-ului a fost atribuită firmei Greenwood Tech GWT – un SRL nou înființat, înregistrat într-un sat de lângă Târgoviște – proprietatea lui Mircea-Radu Atanasiu (34 de ani). SRL-ul are un singur angajat, Atanasiu însuși. Proiectul de arhitectură a fost atribuit firmei Doct din Târgoviște, deținută de Doina Petrescu (60 de ani) – o societate cu un site, de asemenea, inexistent, deci cu un portofoliu de lucrări inaccesibil publicului larg.” Avizul a fost semnat de ministrul PSD al Culturii, Daniel Breaz, atenție, în februarie, înainte să înceapă mărețele alegeri europarlamentare în care PNL și PSD păreau, nu-i așa, șifonați reciproc.

Am scris această introducere pentru că ceea ce urmează e de domeniul fantasticului în sensul rău al cuvântului. Deci PNL și PSD prin Oprea și Breaz au reușit să bată cumva palma să taie pădurea și să facă o parcare verde din betoane dând banii doar ei știu cui. Asta e nimic față de ceea ce urmează pe pagina de facebook a primarului orașului Sinaia – Vlad Oprea. Pe lângă zecile de felicitări pentru viziune, etc, etc am găsit câteva comentarii care ne arată nu doar cum gândesc oamenii politici din țara asta dar chiar și cetățenii. La capitolul prost să fii, parcări să ai avem așa, un cetățean, nu-i dau numele, fericit: „In sfarsit locuri de parcare . Sugestie: gratuit pentru sinaieni, da? ”. Un alt cetățean, îl contrazice oarecum: „Să facem un excercițiu de imaginație: Dacă parcarea ar fi gratuită pentru sinăieni, pe lângă faptul că nu-și va atinge scopul de “park and ride”, ar încuraja cetățenii orașului Sinaia să cumpere cel puțin a doua mașină. Adică ajungi în situația pe care de fapt o evită proiectul în sine. Nu uita, a avea mașină e de fapt un privilegiu, nu un drept!”.

Primul cetățean răspunde: „discutia e mai lunga, nu o parcare determina oamenii sa isi cumpere masina, ci venitul care permite o liabilitate in plus. Parcarea e o chestie buna ca in loc sa dau o suta de ture de Ghica pana gasesc un loc liber sa parchez sa imi beau cafeaua la Kalimtzakis (…)”Nici cetățeanul numărul doi nu se retrage: „Nu venitul te determină să alegi mai ușor să cumperi o mașină. Dacă vrei, ia exemplu faptul că băncile acordă credite prea ușor iar nivelul educațional al populației îi împinge spre alegeri riscante. Totodată și faptul că uităm că a avea o mașină nu e un drept și odată cu ea intoxicăm mediul urban (nu mă refer la poluare, ci la ocuparea unui spațiu cu un volum). Impozitul îl plătești pentru că îți permiți privilegiul de a avea o mașină, de a utiliza drumuri asfaltate, de a ocupa un spațiu public cu mașina, nu un loc de parcare. Dacă vrei să bei o cafea, du-te cu bicicleta, că ești din oraș, distanța e scurtă. Nu mai trebuie să cauți loc de parcare. Locul ăla va fi ocupat de un turist care va plăti locul de parcare și care va cotiza practic ca tu să ai orașul frumos, atât cât îl ai. ”. Tipul care vrea cafea la botul boului îi dă replica: „as face asta dar imi e lene, stii cum e sa vii din bucuresti la sf de ssptamana sa vrei si tu sa te relaxezi gen sa nu misti un deget si sa parchezi sa te dai jos, sa te asezi la bar, sa uiti de probleme, iar cand pleci dupa consumatie in loc sa dai la pedale, stai elegant, corect, corespunzator in masina nu te ploua, nu te ninge, nu ti-e cald. Intelegi patroane ce zic?”.

Așa alegători, așa politicieni. Serios, aș fi vrut să zic că e vina primarului și a ministrului care au pus la cale reamenajarea de către niște amatori a structurii gării istorice realizată acum 100 de ani de către niște arhitecți care pe atunci știau ce înseamnă mediu și peisagistică dar nu e așa. Sunt o mie de alți deștepți care votează oricând pentru defrișarea unui versant dacă trebuie doar ca să-și poată bea limonada fără cel mai mic efort.

 

ARTICOLE SIMILARE

Actrița chineză dată dispărută, amendă exorbitantă pentru evaziune fiscală

Andreea Damian

Idei fresh: Costume in tendinte pentru petrecerea de Halloween

realitatea

Împăcarea momentului! Ce spune Andreea Antonescu despre tatăl fetiței sale

Andreea Damian

Michael Jackson, târât într-un nou conflict, la 9 ani de la moartea sa

Andreea Damian

Staruri care ne-au părăsit mult prea devreme

Andreea Damian

Karl Lagerfeld – designerul care a revoluționat moda, numit regele – a murit

realitatea

2 comentarii

Scrie un comentariu