Tabu
Image default
CULTURE Slider

Cripto-artă | Lucrările de artă NFT ajung în galerii

Interesul pentru „cripto-artă” continuă să crească, în urma vânzării, pe 11 martie, a unei opere digitale a artistului Beeple pentru 69,3 milioane de dolari la Christie’s. Mișcarea i-a fascinat pe proprietarii de galerii, precum și pe artiștii consacrați.

Era doar o chestiune de timp. La aproape două săptămâni de la vânzarea istorică a lucrărilor digitale ale lui Beeple la Christie’s și, pe măsură ce febra NFT se răspândește, galeriile de artă intră și ele în luptă. La New York, Superchief Gallery tocmai a inaugurat, joi, primul spațiu fizic din lume dedicat „cripto-artei”, în timp ce în China, o primă expoziție majoră a fost dedicată artiștilor digitali.

Primul NFT vândut de Christie’s a fost cumpărat cu 69,3 milioane de dolari

„Galeria Superchief este incredibil de mândră că își face loc în istorie ca primul spațiu de expoziție fizică dedicat exclusiv NFT-urilor din lume, care se deschide în Union Square, New York”, a declarat directorul și co-fondatorul galeriei Ed Zipco, potrivit Le Figaro. 300 de artiști fac parte din expoziția inaugurală a acestui nou spațiu, în mijlocul căruia se succed lucrări originale – proiectate pe ecrane 4k – ale artiștilor urbani Swoon și Saturno, ale regizorului JJ Villard, ale pictorului David Heo, precum și ale fotografului și artistului video Pol Kurucz.

Arta NFT câștigă legitimitate

Repunerea artiștilor și a lucrărilor lor în centrul mișcării NFT este o acțiune necesară și corectă, potrivit experților. Contrar derivei și abuzurilor sistemului emergent, prezentarea lucrărilor în galerii ar trebui să facă publicul să vadă că nu sunt doar abstracții digitale și speculative, ci creații reale, semnate de artiști foarte reali.

Lucrări ale artistului Beeple

Trecerea printr-o galerie fizică este cea mai bună modalitate de a legitima noi forme de artă? Ed Zipco nu pare să se îndoiască nicio o clipă. „Cele mai bune galerii se disting prin viziunea lor, programarea lor și artiștii cu care sunt parteneri”, explică directorul Superchief Gallery. Un alt vector de legitimitate: adeziunea publicitară a artiștilor majori de artă contemporană, cum ar fi Shepard Fairey, par să funcționeze și în favoarea operelor NFT și a ecosistemului lor digital, oricât de bizantină ar fi în ochii profanilor.

Sistemul NFT sau „jeton non-fungibil” se află în centrul unei febre globale care a luat cu asalt lumea digitală de la începutul anului. Pe baza tehnologiei blockchain criptate și rezistente la manipulare („blockchain”) care a fost succesul criptomonedelor de ani de zile, aceste jetoane digitale asociate cu un obiect – o imagine, un clip, un articol de presă etc. – funcționează ca certificate digitale de autenticitate universale. O revoluție pentru noțiunea de proprietate asupra oricărui obiect digital și care a fost ilustrată mai întâi de colecționarii de „momente” sportive (clipuri oficiale în ediție limitată).

ARTICOLE SIMILARE

TABU – Nicoleta Luciu …cum nu ati mai vazut-o niciodata! BONUS: Hannibal

realitatea

Trei carti pe care trebuie sa le citesti pe vremea asta!

realitatea

Sărbătoritul zilei de 13 iulie

realitatea

Videoclipul „They Don’t Care About Us” al lui Michael Jackson, relansat în varianta „Black Lives Matter”

Andreea Damian

Îți faci un selfie lângă vulcan? Eşti arestat

Andreea Damian

Spectacolul dronelor pregătit de Anul Nou la Shanghai a fost înregistrat

Andreea Damian

Scrie un comentariu