Home > Psihologie > Cum să gestionezi anxietatea pe care o simți din cauza coronavirusului

Cum să gestionezi anxietatea pe care o simți din cauza coronavirusului

anxietate

COVID-19, boala produsă de noul coronavirus, ne afectează pe toți, chair dacă nu suntem bolnavi. Până în prezent, aproape 100.000 de persoane au fost infectate, numărul cazurilor din România depășind recent 150. Mai mult de 3.300 de persoane au murit în întreaga lume după ce au contractat virusul.

Este un moment îngrijorător pentru toată lumea, dar pentru cei care suferă de anxietate pentru sănătate și/sau o formă de tulburare obsesiv-compulsivă, poate fi o reală provocare. Sfatul oficial al Organizației Mondiale a Sănătății este să vă spălați mâinile cu săpun și apă în mod regulat timp de 20 de secunde.

Cei mai afectați vor fi, cred specialiștii, cei care suferă de ipocondrie, reprezentată de frica de a avea o boală gravă, frica ce se bazează pe interpretarea greșită a simptomatologiei fizice sau a funcțiilor normale ale organismului. Persoanele care suferă de ipohondrie sunt mereu speriate că li se întâmplă ceva, că suferă de boli grave, că medicii nu le dau suficiență atenție, că nu au fost verificați cu atenție și că li se ascund informații despre starea lor de sănătate.

Unii pacienți învață să-și gestioneze simptomele, dar vechile gânduri anxioase revin de când coronavirusul a început să se răspândească. Ei trăiesc mereu în panică și cu frică. Din fericire, există câteva tehnici care îi pot ajuta să combată anxietatea, cum ar fi ascultarea corpului și respirația profundă. Deci ce facem când nu ne putem gestiona simptomele de anxietate?

Concentrați-vă pe fapte, nu pe speculații. Autoritățile fac apel la populație să se informeze doar din surse oficiale și credibile și să evite pe cât posibil rețelele de socializare. Dacă ne imaginăm cel mai sumbru scenariu nu facem decât să ne deprimăm și mai mult, acest lucru îmoiedicându-ne să ne bucurăm de momentele pe care le putem petrece cu familia în izolare la domiciliu. Experții blamează „proliferarea site-urilor de socializare” pentru răspândirea zvonurilor care provoacă panică.

Urmăriți simptomele anxietății. Nu vă ignorați anxietatea, sperând că va dispărea: confruntați-o. Experții recomandă să observați orice gând negativ sau irațional pe care l-ați putea avea, cum ar fi „Mă îmbolnăvesc întotdeauna” și sugerează să ții un jurnal de gânduri și să îl citești atunci când te afli într-o stare mai relaxată.

Nu uitați de exercițiile de respirație. Atunci când este făcută cu atenție, respirația poate ajuta la ameliorarea simptomelor fizice de anxietate, cum ar fi durerile din piept sau durerile de cap. Este ușor să găsești tehnici de respirație online, dar pentru început, inspiră adânc aer, apoi elimină-l lent.

Vorbește despre asta deschis. Luați în considerare împărtășirea oricăror griji cu privire la coronavirus cu un prieten, membru al familiei sau terapeut care ar putea să vă ajute să combateți anxietatea și să vă prezinte câteva noi strategii utile de coping.

Caută un hobby, cum ar fi tricotatul, cititul sau pictatul, sau poate fi un proiect nou sau un club comunitar la care v-ați alăturat recent. Exercițiile fizice sunt, de asemenea, o modalitate excelentă de a reduce stresul.

Articole asemanatoare
pandemia
Avertismentul unui medic: pandemia de Covid-19 va crea „o generație de persoane cu dizabilități”
toaleta
Ce se poate întâmpla dacă tragi apa fără să lași jos capacul de la toaletă
coronavirus
Au fost identificate trei noi simptome ale COVID-19
coronavirus
Ce organe sunt atacate de coronavirus

Comenteaza acest articol

Cum să gestionezi anxietatea pe care o simți din cauza coronavirusului

by Andreea Damian   2 min
0