Tabu
FASHIONSlider

Cum și-a construit creatoarea de modă Kate Spade imperiul de 2,4 miliarde de dolari

Creatoarea de modă Kate Spade, una dintre preferatele vedetelor de la Hollywood şi a familiei regale britanice, s-a sinucis prin spânzurare. Trupul neînsufleţit a fost descoperit de menajeră în apartamentul din New York, unde vedeta locuia împreună cu soţul său şi fiica lor în vârstă de 13 ani.

Kate, alături de soțul ei, Andrew

Vestea morții ei a căzut ca un fulger peste apropiați și cei care au avut șansa să lucreze cu ea. Înainte de a-și pune capăt zilelor, Kate Spade încerca să se relanseze în modă. În 2006 renunțase la compania pe care o înființase în 1993 împreună cu soțul ei, Andrew Spade, pentru a se ocupa de creșterea fiicei sale dar asta i-a adus pierderi de milioane de dolari. Renunțarea definitivă de companie avea să îi aducă moartea în 5 iunie 2018, din cauza depresiei.

Regretata creatoare de modă a pus bazele unui imperiu care a ajuns să valoreze 2,4 miliarde de dolari. Deși nu era căsătorită cu Andrew Spade, Kate Spade, pe atunci Brosnahan, a îndrăznit să-și lanseze o linie de genți. Modelele ei îndrăznețe, colorate și foarte chic le-au cucerit  pe newyorcheze. Așa a luat naștere compania Kate Spade New York. Datorită popularității mărcii printre celebrități precum Gwyneth Paltrow și Cindy Crawford, vânzările au crescut foarte mult, iar în 1998 profitul a ajuns la 27 milioane de dolari pe an.

Încrezătoare în viitorul ei, dar dornică să lucreze și în alte domenii, Kate a decis împreună cu soțul ei să vândă 56% din acțiunile companiei pentru suma 34 milioane de dolari. În 2006, cei doi au vândut și acțiunile rămase, 44%, pentru suma de 59 milioane de dolari. O lună mai târziu, compania a ajuns pe mâinile lui Liz Claiborne, care a cumpărat-o pentru suma de 124 milioane de dolari și a schimbat numele companiei în Valentine. Gențile de mână ale brandului au devenit din ce în ce mai omniprezente, iar în 2017 Coach a cumpărat Kate Spate (Valentine) cu 2,4 miliarde de dolari, de 20 de ori peste prețul pe care fondatorii l-au obținut atunci când și-au vândut acțiunile în 1999 și în 2006.

Între 2007 și 2016, soții Spade s-au dedicate creșterii fiicei lor, și au înființat agenția de publicitate Partners & Spade, care în prezent a ajuns o companie de renume. Paralel cu compania pe care o înființase în 1993, Kate s-a concentrat pe noua sa marcă, Frances Valentine. Iar pentru a spori vânzările, a stabilit o separare legală față de vechiul brand, denumind compania Kate Valentina Spade. „Mă simt mândru de ceea ce am construit, dar sunt într-un alt loc. Nu concuram cu omologul meu (…) Nu e deloc greu pentru mine. Cred că este mai greu pentru alți oameni”, declara Kate Spade în 2016, pentru The Wall Street Journal.

Creatoarea de modă nu a dat nici un semn că suferea de depresie. Frances Valentine cu Kate Spade la conducere nu a reușit însă să se ridice la nivelul companiei Valentine, dar avea o cifră de afaceri uriașă. Frances Valentine își vinde produsele online pe site-ul propriu și câteva centre comerciale din SUA.

ARTICOLE SIMILARE

Moncler transformă gara din Milano într-o galerie de artă

Andreea Damian

Bucharest Fashion Week a debutat cu colecția lui Rocco Barocco

realitatea

Roma impune reguli drastice pentru turiștii prost-crescuți

Andreea Damian

Vacanța în mijlocul orașului

realitatea

Kate Moss, Lady Gaga si Naomi Campbell pe ID

realitatea

Realitatea STAR s-a lansat. “Deșteptarea de seară”, cu Laurențiu Botin, de la ora 21! De luni până joi

Tabu Tabu

Scrie un comentariu