Tabu
Image default
HEALTH

Cură cu magneziu: 6 lucruri de știut înainte de a o începe

Magneziul este un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului nostru. Dar știi când să începi o cură și cum să procedezi?

Oboseală, crampe musculare, furnicături, probleme de concentrare. Aceste simptome sunt adesea cele ale lipsei de magneziu și apariția lor te poate determina să începi o cură. Dar ai grijă, iată ce trebuie să știi înainte.

Alege doza cu înțelepciune

Potrivit autorităților sanitare europene, suplimentele alimentare care conțin magneziu pot contribui la funcționarea normală a sistemului nervos și a mușchilor, la menținerea oaselor și a dinților sănătoși și la reducerea oboselii numai dacă conțin cel puțin 56 mg de magneziu la 100 g.

De asemenea, nu depăși 350 mg de magneziu pe zi: o asigură și dieta și, astfel, dozele zilnice recomandate vor fi atinse în mare măsură.

Când să începi un tratament…

Anumite situații expun la un risc mai mare de deficit de magneziu: perioade de mare stres, menopauză, insomnie repetată sau tratament cu antiacide, diuretice sau laxative, medicamente care alterează absorbția magneziului.

În ceea ce privește perioada ideală a anului, uneori se recomandă începerea curei în timpul schimbării anotimpurilor, la începutul toamnei sau în special primăvara. De fapt, o poți iniția oricând vrei, dacă crezi că suferi de o deficiență de magneziu. Nu ezita să discuți cu medicul.

… și când să-l oprești

O cură cu magneziu ar trebui să dureze între șase săptămâni și trei luni. Înainte de șase săptămâni, cura nu va fi neapărat suficientă pentru a umple deficiența. După trei luni, deficiența va fi în mare măsură umplută și, prin urmare, cura va fi de prisos.

Dimineața sau seara, depinde de tine!

Magneziul poate fi luat fie dimineața, fie seara. Motivul curei te poate ajuta să alegi: dacă iei magneziu pentru a-ți combate oboseala, înghiți tableta dimineața pentru a beneficia de efectul acesteia în timpul zilei. Pe de altă parte, dacă luați magneziu pentru acțiunea sa relaxantă asupra mușchilor și a sistemului nervos, înghite doza seara pentru a te bucura de un somn mai bun.

Cunoști efectele secundare?

Suplimentele alimentare pe bază de magneziu nu sunt lipsite de efecte secundare. Este deosebit de comun ca o cură cu magneziu să provoace tulburări digestive, în special diaree. Pentru a limita apariția acestui efect, nu depăși doza de 350 mg pe zi și ia comprimatul de magneziu în timpul meselor.

Nu te aștepta la miracole

Dacă magneziul este un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului tău, o cură cu magneziu nu poate pretinde în niciun caz că-ți menține tensiunea arterială la un nivel normal, îți întărește sistemul imunitar, reduce anxietatea, menține nivelul normal de zahăr din sânge, luptă împotriva osteoporozei sau are proprietati antioxidante. De asemenea, producătorilor le este interzis să facă aceste afirmații asupra produselor care conțin magneziu.

ARTICOLE SIMILARE

Masa de Paşte, mai periculoasă decât cea de Crăciun. Câteva sfaturi de la nutriționiști

Andreea Damian

De ce pacientele cu infarct trebuie să fie tratate de medici femei

Andreea Damian

Plouă plastic: fibrele microscopice cad din cer în regiunea Munților Stâncoși

realitatea

Halle Berry | Dieta pe care o ține de 30 de ani a ajutat-o să controleze boala de care suferă

Andreea Damian

De ce tresărim în somn, imediat după ce adormim

Andreea Damian

Băutura potrivită pentru hidratare. Indiciu: nu e apa!

Andreea Damian

Scrie un comentariu