Tabu
Image default
HEALTH Slider

De ce ar trebui să dormi cu șosete în picioare

Obiceiul de a dormi cu șosete în picioare are beneficii importante și te poate ajuta să dormi mai bine, spun experții în sănătate.

Jess Andrade, un medic din Statele Unite, a distribuit un video pe TikTok în care vorbește despre avantajele obiceiului de a dormi cu șosete în picioare. „Atunci când porți șosete pe timpul nopții picioarele tale vor fi mai calde, ceea ce face circulația sanguină să fie accentuată pentru a reduce temperatura corpului”, a spus medicul în filmarea care a fost vizionată de peste 20 de milioane de ori și a strâns nu mai puțin de 2,6 milioane de aprecieri.

„Când corpul se răcorește, transmite creierului că e timpul pentru somn. Prin urmare, oamenii care poartă șosete în pat au tendința de a adormi mai repede”, a adăugat medicul.

Picioare încălzite, somn mai bun

Cercetările științifice susțin punctul de vedere al medicului devenit star pe TikTok. Un studiu realizat în anul 2018, publicat în Jurnalul de Antropologie Fiziologică, a descoperit faptul că „încălzirea picioarelor folosind șosete în timpul somnului într-un mediu răcoros a avut efecte pozitive asupra calității somnului prin scurtarea timpului în care se instalează somnul, prelungirea duratei de somn și scăderea perioadelor de trezire în timpul nopții.”

Prin urmare, purtarea șosetelor în pat atunci când este frig îi ajută pe oameni să doarmă mai bine, fără să-i supraîncălzească. Deși studiul a fost unul restrâns, realizat asupra câtorva bărbați adulți, autorii au ajuns la rezultate care arată că o persoană își poate îmbunătăți calitatea somnului prin „modificarea temperaturii la nivelul tălpilor în timpul somnului.”

Formula 10-3-2-1-0

Pentru cei care se luptă să adoarmă sau care sunt disperați să aibă un somn de o calitate mai bună, doctorul Andrade sugerează formula 10-3-2-1-0. Asta se traduce prin:

  • nu mai bea cofeină cu 10 ore înainte de culcare
  • nu mai consuma mâncare sau alcool cu 3 ore înainte de culcare
  • nu mai lucra cu 2 ore înainte de culcare
  • nu mai folosi ecrane cu o oră înainte de culcare
  • 0 – de câte ori vei apăsa butonul de amânare dimineața.

ARTICOLE SIMILARE

3 relatii lungi din showbiz

realitatea

5 greșeli de machiaj pe care să nu le faci niciodată dacă ai pistrui

Andreea Damian

TARTĂ LA NIVEL DE ARTĂ: O rețetă simplă și delicioasă care va deveni virală

Ciocîrlan

Top 5 cele mai romantice destinatii din Europa

realitatea

Reduceri pentru incaltaminte: utilizeaza cupoanele magazinelor online din Romania

realitatea

Deși sunt 7000 de copii dispăruți de acasă pe site-ul Poliției Române apar doar 18 poze

Scrie un comentariu