Home > Fashion > De ce demonstrarea luxului nu mai este în tendință. Un nou fenomen este tot mai popular

De ce demonstrarea luxului nu mai este în tendință. Un nou fenomen este tot mai popular

moda

Moda e foarte schimbătoare. În fiecare zi apar noi stiluri și tendințe, dar aproape fiecare dintre aceste trenduri, arată de fapt, cum se schimbă realitatea vieții.

Cum s-a schimbat moda și, în ce măsură minimalismul în vestimentație este tot mai popular.

Ce înseamnă overdressing?

Overdressing, tradus literal din limba englează poate fi definit ca „a se îmbrăca în exces”. Adesea, aceasta este o încercare de a se îmbrăca mai scump și mai sofisticat decât ar permite buzunarul. Dacă după ce ați cumpărat o rochie de seară ați rămas fără bani, înseamnă că ați fost victima fenomenului denumit „overdressing”.

Originile acestui fenomen pot fi observate încă din New York în anii 1930 și 1940. Locuitorii săraci din Harlem își cheltuiau chiar și ultimele economii pe haine care erau la modă, pălării stilate (care în acele vremuri erau de obicei purtate doar de cei bogați), cămăși albe strălucitoare și chiar bastoane. Aveau tendința să pară a fi persoane înstărite, dar de fapt, situația lor financiară era precară.

Cu ce este înlocuit acest fenomen?

Desigur, acest fenomen este prezent chiar și astăzi, dar overdressingul este totuși înlocuit cu o altă tendință – minimalismul în vestimentație. Iată care ar fi cauzele:

Oamenii tind spre unicitate

Brandurile care folosesc conceptul de modă rapidă, lansează mai multe colecții în sezon. Și deseori se bazează pe modelele brandurilor de lux. Astfel, magazinele acumulează o cantitate imensă de haine similare. Și dacă nu vă place una dintre tendințele actuale, atunci a găsi ceva diferit este o problemă. Majoritatea oamenilor nu vor să piardă timp în a căuta articole vestimentare unice, iar acest lucru, duce la o pierdere treptată a interesului pentru cumpărături.

Moda este „de scurtă durată”, iar colecțiile ajung să fie depășite.

Conceptul de modă rapidă duce la faptul că moda se schimbă cu adevărat rapid: de multe ori aflăm că o piesă este în tendință, după ce a încetat să mai fie acea tendință. Oamenii și-au dat seama că sunt prinși într-o cursă, 24/7, și pot cheltui bani pe ceva, ce nu va mai fi la modă după 2 luni. Prin urmare, conceptul de garderobă de bază este actual mai mult decât oricând: în șifonier se regăsesc puține articole vestimentare, dar toate acestea, în curând nu vor putea ieși din modă.

Reutilizarea inteligentă

Dacă veți ști ce costuri implică producerea unui singur tricou, veți alege doar haine deosebite și versatile, care nu sunt supuse modei rapide. Și pe care nu trebuie să le aruncați după aproximativ a treia spălare, chiar dacă au fost cumpărate la un preț foarte mic, sau la reduceri. Reciclarea este valoroasă – reutilizarea materialelor care au fost deja folosite pentru a fabrica noi produse.

Valorile s-au schimbat, iar acum confortul este primordial.

În prezent, tot mai mulți preferă să investească nu în lucruri materiale, ci în ceva mult mai important pentru ei — călătorii, educație, hobby-uri. Analizează bine dacă își doresc cu adevărat și dacă au nevoie într-adevăr de un al treisprezecelea tricou. Nu mai judecăm oamenii după aspectul exterior. Cheltuim din ce în ce mai puțin timp și bani pentru achiziționarea obiectelor noi, iar outfitul lui Steve Jobs, format dintr-un tricou negru, adidași New Balance și blugi Lev`s 501, ne demonstrează că acest lucru este posibil.

Articole asemanatoare
moda
Pandemia a schimbat tendințele și felul în care ne îmbrăcăm anul acesta
Upcycling fashion sau cum să reciclăm moda
modă
Tulburare de sezon: de ce ianuarie este noul septembrie în modă
O fetiță în vârstă de 4 ani, cu sindromul Down, a topit inimile tuturor la o prezentare de modă

Comenteaza acest articol

De ce demonstrarea luxului nu mai este în tendință. Un nou fenomen este tot mai popular

by Andreea Damian   2 min
0