Home > Health > De ce sa alegem un antrenament de tipul High Intensity Interval Training (H.I.I.T.)?

De ce sa alegem un antrenament de tipul High Intensity Interval Training (H.I.I.T.)?

Articol scris de: Adriana Stanciu, trainer ONE FitnessAdriana Stanciu_ONE Fitness

Antrenamentul este recunoscut de medicina sportiva ca fiind cel mai puternic mod a consuma calorii si de a elimina grasimea din jurul abdomenului si a coapselor. A devenit popular la noi in ultimul deceniu si presupune sa alternezi o perioada intensa de lucru (exercitiu) cu o perioada scurta de pauza.

Poti alege, pentru inceput, in functie de forma ta sportiva, intre 8 si 15 intervale, antrenamentul, in sine, durand intre 20 si 35 de minute.

De exemplu: sprint – 30 secunde; mers pe loc – 15 secunde; genuflexiune cu saritura – 30 secunde; mers pe loc – 15 secunde; alergare cu genunchii la piept – 30 secunde; pauza – 15 secunde; fandare cu saritura – 30 de secunde; pauza – 15 secunde etc.

Beneficiile antrenamentului de tip H.I.I.T. sunt:

– dureaza putin, poti sa uiti de scuzele permanente de genul “nu am timp sa ma antrenez”

– poate fi executat oriunde

– nu necesita echipamente sofisticate

– poti folosi un cronometru sau o aplicatie speciala pentru smartphone

– creste consumul de oxigen, iar un consum mare de oxigen in antrenament accelereaza consumul de grasimiIMG_11091

– nu pierzi din masa musculara (se pot face si intervale de antrenamente cu greutati)

– creste metabolismul bazal

– creste nivelul de HGH (hormon responsabil cu cresterea masei musculare si arderea grasimilor)

– consumul de energie continua chiar si 24 de ore dupa antrenament deoarece intensitatea antrenamentului obliga corpul sa depuna efort in refacerea resurselor energetice

– poti sa pierzi intre 2% si 4% procent de grasime in 2 saptamani

Pentru inceput, poti sa combini H.I.I.T. cu antrenamentul obisnuit de sala de 2-4 ori pe saptamana. Pentru ca este un antrenament destul de intens, adapteaza-l formei tale sportive, astfel incat sa faci fata efortului si mareste intensitatea lui progresiv.

Succes in depasirea limitelor!


Comenteaza acest articol

De ce sa alegem un antrenament de tipul High Intensity Interval Training (H.I.I.T.)?

by realitatea   1 min
0