Home > Fashion > De la vin la Vintage, sau cum s-a născut un fenomen de modă

De la vin la Vintage, sau cum s-a născut un fenomen de modă

În oenologie, „vintage“ desemnează vinul reprezentativ pentru un anumit an, pentru o anumită podgorie. El este sinonim cu ceea ce francezii numesc Grand Cru. În design, vintage este obiectul sau vestmântul emblematic al unei tendințe, unei epoci sau unui designer. Iar în modă, vintage este sinonim cu Didier Lu­dot.

Crescut într-o vastă proprietate din pro­vin­cia franceză, el s-a bucurat de prezența unei mame pasionate de modă, care avea o în­că­pere întreagă dedicată garderobei. Aceasta l-a format, în mod cert, pentru mai târziu… Cu 30 de ani de activitate de colec­țio­nar/anticar de vestminte, Didier Ludot poate fi cu ușurință considerat creatorul fenome­nului vintage în domeniul modei. Ca expert în modă el a colaborat cu toate muzeele importante în domeniu din Franța și Statele Unite: Palatul Galiera, Muzeul Mo­dei, Muzeul Christian Dior.

Colecția sa privată „Mica Rochie Neagră“ a făcut înconjurul lumii începând cu anul 1996, fiind expusă în muzee prestigioase de artă contemporană. Boutique-ul ce îi poartă numele este considerat cel mai faimos loc de pelerinaj din Paris – implicit din Europa – pentru pa­sionații de vintage de haute couture.

Nelipsit la târgurile anuale de vintage din Paris, Ludot a lansat și câteva produse ce îi poartă marca: un parfum și o serie de bijuterii. Iar pentru cei cărora lectura le completează pofta de shopping, car­tea „Mica Rochie Neagră“ de Didier Ludot se găsește în toate librăriile de prestigiu și pe site-urile de profil. Un personaj complet, a cărui carieră a făcut să se nască în mulți dintre noi pasiunea pentru vintage vestimentar.

Åži o observație importantă, care îi aparține: vintage nu în­seam­nă neapărat vechi, ci reprezentativ al unui moment, fie el și cel de anul trecut.


Comenteaza acest articol

De la vin la Vintage, sau cum s-a născut un fenomen de modă

by realitatea   1 min
0