Tabu
Image default
FASHION Slider

Designul casei și moda: modul în care interioarele au eclipsat îmbrăcămintea ca element de stil

Din moment ce pandemia ne-a limitat practic ieșirile, nu avem motive să ne îmbrăcăm într-un anume fel pentru a atrage atenția. Din această cauză, mulți dintre noi și-au îndreptat atenția spre amenajarea locuinței în acest an ciudat – aducând designul interior în domeniul modei.

Casele noastre joacă un rol vital în aceste vremuri. Ele sunt un mediu universal și o pătură de securitate în care să ne retragem din lumea exterioară. De aceea, în timpul coronavirusului, stilul în care trăim a eclipsat vânzările de îmbrăcăminte ca un element nou al modei – servind drept fundal pentru majoritatea orelor noastre de veghe și determinându-le să descoperim designul interior.

Casa a devenit o nouă dimensiune neașteptată a modei. Dacă vrei să dormi, să mănânci, să lucrezi și să socializezi în același spațiu trebuie să-ți și placă locul. Odată cu scăderea vânzărilor de îmbrăcăminte și accesorii, cheltuielile pentru bricolaje au crescut. Sunt puține locuri în care putem purta piese vestimentare la modă, de aceea oamenii investesc în case, unde proiectele de bricolaj blocate, mobilierul învechit și plăcile de gresie ciupite au început să le facă cu ochiul.

Piața este vastă – permițând oamenilor să cumpere practic la orice preț. Dacă nu vă doriți o renovare completă a bucătăriei, poate că este timpul pentru o nouă canapea, prosoape, lenjerie de pat, farfurii și bibelouri. 

Mobilierul e mai durabil și mai permanent decât tendințele modei.

Zoe Cohen, designer

Chiar înainte de pandemie, mobilierul și articolele de uz casnic cunoșteau deja o creștere a interesului. În timp ce interioarele erau întotdeauna neglijate și aici ne referim la pereti și pardoseală. Dintr-o dată, scaunul a devenit noul element „IT” din 2020 (de vină e telemunca).

Interacțiunea dintre modă și designul casei nu a început acum. La Design Miami, în decembrie anul trecut, mărci de lux, printre care Balenciaga și Miu Miu, au introdus pentru prima dată designuri de mobilier. Brandul american în creștere Bode a colaborat cu Green River Project, o firmă de design de mobilier la modă populară pentru stilul său de renaștere Donald Judd, pe direcția estetică generală a colecțiilor și a spațiilor de vânzare cu amănuntul. Și la începutul lunii martie, Revista New York a subliniat chiar o tendință în creștere a oamenilor care își fac propriul lor mobilier minimalist Donald Judd din placaj, etichetându-l „Judd-heads”.

Legătura dintre modă și designul interior s-a întărit pe măsură ce oamenii petrec o cantitate excesivă de timp acasă.

În octombrie, Hayato Arai, cofondatorul mărcii de îmbrăcăminte de cult Miles, a lansat Hayato – un brand de pantaloni de lucru cu cusături inspirate de mobilierul clasic. Există patch-uri de genunchi încrucișate cu modelul scaunelor Thonet și cusături curbate menite să ne amintească de turnul de observație Vitra, proiectat de Verner Panton în 1969.

La începutul toamnei, Zoe Cohen, șefa de marketing a mărcii pentru Parade, o companie de lenjerie de corp anti-Victoria’s Secret, a cofondat o linie de mese numită Wiggle Room, împreună cu iubitul ei Levi Shaw-Faber. „Cred că există o mulțime de suprapuneri între designul de interior și moda. Este vorba despre amestecarea și potrivirea culorilor, formelor, perioadelor de timp și modul în care anumite piese interacționează între ele. Dar mobilierul se simte mai durabil și mai permanent decât tendințele modei … se mișcă încet și e de lungă durată”, a spus Cohen despre trecerea de la modă la designul de interior.

În timpul pandemiei de COVID-19, viața la domiciliu a devenit fundalul fundamental pentru influenceri – înlocuind vacanțele îndepărtate și petrecerile strălucitoare care le-au oferit adepților lor un sentiment de evadare. Acest lucru a lăsat o amprentă, creând un nou apetit pentru mobilă și lămpi, dar, de asemenea, a ajutat la reînvierea a ceea ce a fost considerat cândva vechi. Prosoapele de mână imprimate cu flori, sfeșnice decorative și porțelan pictat manual se vând mai mult acum când nu are rost să ne cumpărăm îmbrăcămine de stradă.

ARTICOLE SIMILARE

Adina Buzatu recomanda eleganta atemporala

realitatea

Quentin Tarantino și Uma Thurman au îngropat securea războiului după 15 ani

Andreea Damian

Descoperire epocală ⎢ «Capela Sixtină» din Amazon

Ciocîrlan

Lana Del Rey se alătură echipei Jared Leto și Courtney Love pentru campania Gucci Guilty

realitatea

Atena: Un cap din marmură al zeului Hermes, descoperit pe o stradă circulată

Ciocîrlan

Ghilotina Chanel

realitatea

Scrie un comentariu