Home > Fashion > Dior a transformat podiumul de la Paris într-un manifest feminist

Dior a transformat podiumul de la Paris într-un manifest feminist

Dior

La trei ani de la lansarea tricourilor feministe, care au transformat întreaga industrie fashion într-o fabrică de statement-uri feministe, Dior revine la Săptămâna Modei de la Paris cu o colecție care reflectă marile succese ale casei de modă franceze.

„Sisterhood is Powerful”, „Sisterhood is Global” și „Sisterhood is Forever” (Sororitatea e puternică, Sororitatea e globală, Sororitatea e pentru totdeauna) au devenit noile slogane feministe de pe tricourile casei de modă franceze. La fel ca tricourile anterioare, considerate ode pentru sciitoarea nigeriană Chimamanda Ngozi Adichie („We should all be feminists”) și istoricul de artă Linda Nochlin („Why are there no great  women artists?”), sezonul toamnă/iarnă 2019/2020 este tot despre femeile puternice.

Cele trei lozinci sunt inspirate de titlurile cărților autoarei americane Robin Morgan, faimoasă pentru discuțiile despre feminism din anii ’70.

Am văzut pentru prima oară, pe podium, tricoul feminist de la Dior în toamna anului 2016, atunci când se prezentau colecțiile de vară. Tricoul alb cu text negru, pe care scrie, simplu, „We Should All Be Feminists”, nu a venit ca o surpriză din partea Mariei Grazia Chiuri. Când a plecat de la Valentino, Grazia Chiuri și-a propus să aducă feminismul în casa de modă Dior.  Iar colecția sa de debut – prima colecție Christian Dior gândită de o femeie, în intreaga istorie de peste 70 de ani a brandului – a fost un adevărat statement feminist.

Bazându-se pe codurile create de Christian Dior în 1950 – inclusiv celebrul său New Look – colecția Mariei Grazia Chiuri este plină de referințe la forme renumite, talie marcată, umeraşi, fuste-corolă şi lungi până la gleznă. Cu referințe și despre Teddy Girls, hipsterițele anilor ’50 care trăiau în estul Londrei și care au dominat lumea modei în perioada New Look, colecția a reprezentat un manifest în toate formele și dimensiunile ei.

Articole asemanatoare
#AllIsFineWithMe
#AllIsFineWithMe, tendința care încurajează femeile să-și accepte imperfecțiunile
Dior
Dior a creat o grădină, dar promite să planteze cei 164 de copaci folosiți în prezentarea de la Paris
genele false
Genele false sunt mai atrăgătoare dacă ți le desenezi singură
Johnny Depp apără reclama Dior Sauvage în urma acuzațiilor de însușire culturală

Comenteaza acest articol

Dior a transformat podiumul de la Paris într-un manifest feminist

by Andreea Damian   1 min
0