lifestyle

ETHAN HAWKE critica dur Oscarurile!

Ethan Hawke, cunoscut din filmele romantice “Before Sunrise” (1995) şi “Before Sunset” (2004), trilogia care urmează să fie completată cu “Before Midnight” în acest an, şi-a exprimat părerea critică privind Oscarurile, fiind de părere că “multe filme stupide şi uşor de uitat au câştigat” acest premiu şi mulţi “actori mediocri au un OSCAR deasupra şemineului”, conform www.mediafax.ro

“Oamenii vor să transforme totul într-o competiţie în această ţară. E atât de stupid… Dacă te gândeşti cum multe filme stupide şi uşor de uitat au câştigat Oscaruri şi câţi actori mediocri au un Oscar deasupra şemineului… Cred că să faci o prioritate din a urmări (…) bani şi distincţii îndoielnice este extrem de distructiv”, a declarat Hawke, potrivit Huffington Post.

Ulterior, publicaţia a adăugat informaţia conform căreia, potrivit unei surse actorul ar fi făcut acest comentariu într-o discuţie cu o altă actriţă, Zoe Kazan, cei doi vorbind despre “cum îşi protejează un artist meseria”. Ethan Hawke şi-a revizuit apoi poziţia privind premiile Academiei Americane: “Cred că Oscarurile reuşesc foarte bine să reprezinte o bună parte din munca excelentă din anul respectiv. Totuşi, în mod inevitabil, multe filme şi interpretări minunate nu sunt recunoscute şi pot fi trecute cu vederea din cauza marketingului de masă şi maşinăriile de PR care lucrează de-a lungul sezonului de premii. Nu vreau să distrug nimic din entuziasmul autentic şi meritat pe care orice nominalizat ar trebui să îl simtă.”

Ethan Hawke, în vârstă de 42 de ani, a fost nominalizat la Premiile Oscar în 2002, la categoria “Cel mai bun actor secundar”, pentru prestaţia din “Training Day” (“Zi de instrucţie”), şi în 2005, la categoria “Cel mai bun scenariu adaptat” pentru “Before Sunset”.

Remarca lui Hawke este foarte similară declaraţiei făcute de un alt actor, Joaquin Phoenix, anul trecut. “Cred că este o aiureală”, a spus Phoenix, nominalizat anul acesta la Oscaruri la categoria “Cel mai bun actor” pentru rolul principal din “The Master”. “Cred că este o adevărată şi totală aiureală şi nu vreau să fac parte din aşa ceva. (…) E total subiectiv. Să pui oamenii unul contra celuilalt… E cel mai stupid lucru din toată lumea.”