Tabu
Image default
HEALTH Slider

Exerciții fizice recomandate celor care au avut Covid-19

Știm că exercițiile fizice practicate cu regularitate pot transforma corpul, oferind o serie de beneficii pentru sănătate. Este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care sportul poate deveni un aliat pentru pacienții care au avut COVID-19 și care încă au sechele, cum ar fi confuzie mentală, dureri musculare, amorțeală sau furnicături, dificultăți de respirație, insomnie și amețeli.

În ceea ce privește furnicăturile, de exemplu, protocoalele medicale sugerează exerciții fizice, însoțite de o bună hidratare și suplimente cu vitamine. Cu toate acestea, exercițiile fizice trebuie să fie compatibile pentru fiecare caz, astfel încât să aducă beneficii, fără a produce efectul opus. Deci, care ar fi exercițiile fizice ideale pentru cei care au avut deja COVID-19?

„Pentru persoanele care au avut COVID-19 și care doresc să revină la sport, antrenamentul trebuie adaptat în funcție de efectele bolii lăsate asupra fiecărei persoane”, explică Rodrigo Sangion, specialist citat de L’Officiel. Paulo a lansat un protocol de activități fizice pentru persoanele care au trecut prin boală și care încă suferă de sechele.

„O persoană care se simte adesea amețită, de exemplu, ar trebui să aleagă un antrenament care nu îi solicită prea mult. Pentru o persoană cu dificultăți de respirație, antrenamentul HIIT (unde ritmul cardiac este ridicat) nu este cel mai potrivit; în cele din urmă, o persoană care încă mai are dureri în corp trebuie să evite culturismul”, dezvăluie el.

Consultați lista activităților indicate pentru fiecare tip de sechele.

Confuzie mentală

Ce să nu faci: exerciții fizice care necesită o stabilitate sau mișcare mare. De exemplu: lupte, dans, exerciții pentru picioare și fese, foarte frecvente în culturism.

Ce se poate face: reconstruirea musculaturii (cu câteva excepții, precum cea menționată mai sus) și activități cardiorespiratorii moderate. Sunt permise ciclismul la interior și mersul pe bandă, cu condiția ca mâinile să fie sprijinite.

Dureri musculare, amorțeală sau furnicături

Ce nu trebuie făcut: antrenament de forță cu sarcini mari, care vizează creșterea masei musculare sau orice altă activitate fizică de intensitate ridicată, cum ar fi boxul sau săritura cu coardă.

Ce se poate face: antrenament de forță cu sarcini ușoare sau moderate, întindere, activități cardiorespiratorii fără supraîncărcare (inclusiv ciclism în interior, atâta timp cât nu există multă rezistență pe pedale) sau care provoacă mobilitatea prea mare.

Dificultăți de respirație

Ce nu trebuie făcut: activități fizice care cresc ritmul cardiac cu peste 70% din capacitatea maximă de efort. De exemplu, orice antrenament bazat pe antrenament pe intervale de intensitate mare, numit HIIT, este interzis.

Ce se poate face: activitate fizică moderată (care nu mărește ritmul cardiac).

Insomnie

Ce nu trebuie făcut: activități fizice intense și prea lungi (mai mult de o oră de alergare, de exemplu), mai ales dacă sunt practicate aproape de culcare (cu mai puțin de două ore înainte).

Ce trebuie să faceți: exerciții care vă ajută să vă relaxați, cum ar fi yoga sau chiar alergarea cu intensitate redusă, timp de aproximativ o jumătate de oră, de exemplu.

Ameţeală

Ce nu este indicat: Orice activitate sau exercițiu fizic culcat sau pe podea. De asemenea, nu sunt recomandate exercițiile care necesită mișcare, cum ar fi alergarea sau ciclismul convențional.

Ce se poate face: activități fizice sau exerciții în poziție verticală (în picioare) sau așezate, care nu sunt de intensitate mare sau în mișcare. Exemplu: ciclism în interior.

ARTICOLE SIMILARE

Pamela Anderson: Bărbații care se uită la filme porno sunt cei mai jalnici amanți

Andreea Damian

A încercat tutorialul de machiaj în 37 de pași a lui Kylie Jenner. Ce-a ieșit te va amuza

Andreea Damian

Am uitat să fim ecologiști în timpul pandemiei

Andreea Damian

Trump şi Obama nu se află pe lista invitaţilor la nunta prinţului Harry

Andreea Damian

Totul despre nunta dintre Alina Vidican și milionarul american. Când se mărită fosta soție a lui Cristi Borcea

Andreea Damian

Rezultatele îngrijorătoarea ale unui studiu: ce se găsește în sarea de bucătărie

Andreea Damian

Scrie un comentariu