Tabu
FASHION

Expoziție inedită la Muzeul evantaielor din Londra

Așa cum astăzi poșeta este un accesoriu indispensabil, evantaiul era un simbol al statutului social, ridicat la cel mai înalt rang de către Queen Elizabeth I. Ea a lansat această modă, care a fost adoptată imediat de către toate doamnele din înalta societate. Acesta a devenit mai apoi și un instrument al seducției și o extensie a opulenței vieții de la curte. Realizate din materiale speciale, împodobite cu pene și pietre prețioase, evantaiele sunt adevărate bijuterii, opere de artă.

Este o lecție de modă și istorie, pentru că vei vedea exponate din secolul XVI, de la perioada puritană impusă de Lordul Oliver Cromwell, și până în prezent: evantaie din prezentarea haute couture Dior primăvară/vară 2007 a lui John Galliano și evantaiele ,,erotice” ale Ditei Von Teese, folosite în celebrele sale show-uri de striptease burlesc. Majoritatea evantaielor expuse sunt din colecția personală a Hélènei Alexander MBE, directorul muzeului.

Muzeul evantaielor este unic în lume și deține o colecție impresionantă de 3,500 de exponate, din secolul XI si până în prezent, aranjate în funcție de contextul social și economic al fiecărei perioade istorice.

Muzeul este situat în inima Greenwich și a fost inaugurat în 1991, într-un ansamblu de clădiri construite în 1721, și care au fost restaurate, astfel încât ai senzația că pentru câteva ore trăiești cu aproape 300 de ani în urmă. O superbă oranjerie și o grădină ,,secreta” în manieră orientală sunt de vizitat obligatoriu.

La magazinul muzeului vei găsi o mulțime de evantaie și sigur că vei pleca de acolo cu un souvenir chic. Mai trebuie să știi că dacă ai chef să dai un party, muzeul dispune de o sală dedicată evenimentelor, așa că tot ce trebuie să faci este să intri pe fan-museum.org și să afli mai multe detalii.

Mai există și în prezent manufacturieri de evantaie – bijuterie, iar dacă îți dorești neapărat să ai o astfel de piesă la un preț affordable, poți face o incursiune la Accesorize, cel din Londra sau…din București.

ARTICOLE SIMILARE

Primele imagini din Campania Rykiel pentru H&M

realitatea

O colecție rară de bijuterii Chanel va fi scoasă la licitație

Ciocîrlan

Victoria Beckham in Vogue Turcia

realitatea

I Heart, un nou stil de shopping

realitatea

Carine Roitfeld lucrează freelance pentru Chanel şi Fendi

realitatea

Haul – noul instrument de marketing pentru branduri care pare nevinovat dar creează dependență

Dora Constantinovici

Scrie un comentariu