Tabu
FASHIONSlider

Femeile însărcinate sau care alăptează “vând” mai multe haine

Marile case de modă, de la Chanel la Victoria’s Secret, se folosesc de burțile viitoarelor mămici și de femeile care alăptează pentru a-și vinde produsele și asta spune multe despre felul în care relațiile dintre modă și femei se schimbă constant.

Modei îi place să-și încalce propriile reguli apoi să le destrame din nou, apoi să pretindă că regulile nu există, apoi să se comporte ca și cum toată lumea cunoștea dintotdeauna regulile. Cum majoritatea oamenilor care nu lucrează în industrie au senzația că singura regulă adevărată este cea în care ni se spune că trebuie să fii slabă – toată nebunia asta duce la niște decizii controversate în fiecare an. Într-un an vei vedea câte un model cu greutate în plus pe fiecare podium, anul viitor ele dispar de peste tot.

Maia Ruth Lee într-o rochie Eckhaus Latta.

Anul acesta însă a fost la modă femeia însărcinată sau cea care încă mai alăptează. Sigur, a existat o tatonare cu zona asta și în 1991, atunci când Annie Leibovitz a pus-o pe Demi Moore pe coperta Vanity Fair goală și acoperindu-și doar sânii cu mâna. Însă după acest experiment nimic major nu s-a schimbat, femeia însărcinată a rămas invizibilă din punct de vedere cultural.

La Săptămâna Modei de la New York, anul trecut, Eckhaus Latta a prezentat-o pe Maia Ruth Lee, gravidă în luna a opta, purtând o rochie cardigan cu deschidere la burtă, genul de rochie pe care ar putea să o creeze și o moașă grăbită să evalueze burțile pacientelor după ochi.

Însă această prezentare ușor ciudată le-a reamintit tuturor că în ultimii 10 ani au fost multe modele însărcinate.

Jourdan Dunn pentru Jean Paul Gaultier în 2010, Bianca Balti pentru Dolce & Gabbana’s în 2015, Ashleigh Good pentru Chanel în același an plus alte trei modele din prezentările Victoria’s Secret. Însă cel mai mult a profitat de pe urma acestor noi mode o firmă din Los Angeles, Jenni Kayne care a anunțat că și-a triplat vânzările după ce au pus-o pe TyLynn Nyugen alăptând pe toate panourile de publicitate din New York, luna aceasta.

Nguyen alăptându-și copilul într-o ținută lejeră

Gurile rele spun că oricum nimeni nu mai vede panourile acelea și că nimeni nu-și mai cumpără produse care sunt marketate astfel însă cine știe, poate o fi ajuns și retro-rețeta asta din nou la modă. Sau, poate, pur și simplu, după ani și ani de zile, mamele au în sfârșit o șansă să fie și altceva în cultura pop decât simple incubatoare lipsite de sex appeal.

ARTICOLE SIMILARE

Vivienne Westwood accesorii Toamnă/Iarnă 2009/2010

realitatea

Ultima campanie Benetton înfățișează lideri politici care se sărută! (FOTO)

realitatea

Fotomodelul Mara Martin a explicat de ce și-a alăptat bebelușul pe catwalk

Andreea Damian

Kate Moss și colegele ei, goale în LOVE

realitatea

CHA CHA LITIX! Episodul 74. Poliția în acțiune! Atenție, se filmează!

Tabu Tabu

Florin Ristei rupe tăcerea despre despărțirea de Naomi! Care este motivul separării

Andreea Damian

Scrie un comentariu