Tabu
BEAUTY

Istoria colorată și fascinantă a lacului de unghii

Te-ai întrebat vreodată cum a apărut oja? Istoria lacului de unghii este lungă și la fel de colorată ca manichiura. Primii oameni care și-au colorat unghiile au fost cei din India, în epoca bronzului și probabil au folosit henna pentru a o face. Utilizarea hennei ca vopsea pentru arta corporală a fost foarte obișnuită, astfel încât extinderea desenelor și a culorii pe unghii a fost un pas natural.

Din India, tendința s-a răspândit în China, în jurul anului 3000 î. Hr. Chinezii au creat un soi de lac de unghii folosind un amestec de albușuri, ceară de albine, gelatină, sevă din salcâm și alum, apoi l-au colorat cu petale de flori sau praf de aur sau argint. Au personalizat și mai mult aspectul cu unghii artificiale din argint și aur acoperite cu bijuterii. Aceste unghii elaborate și colorate au fost rezervate exclusiv doar pentru clasele regale.

Și babilonienii își vopseau unghiile, însă doar războinicii. Tendința unghiilor colorate s-a răspândit spre vest în Asia și în Africa. Pe mumii s-a găsit henna, inclusiv pe unghiile lor, dar au fost folosite și nuanțe roșii, strălucitoare. Lacul de unghii a fost folosit de timpuriu de membrii din clasa socială superioară din Egipt, având o compoziție similară cu lacurile folosite în pictură. Cu cât unghiile erau mai roșii, cu atât persoana avea mai multă putere. Regina Nefertiti își vopsea unghiile în roșu închis, o culoare despre care se zvonește că ar conține sânge. Se spune că frumoasa Cleopatra și-a vopsit unghiile cu henna. Femeilor de rang inferior li s-a permis să poarte numai culori pastelate.

Manichiurile din zilele noatre pot fi folosite pentru a-ți exprima personalitatea.

Unghiile colorate au fost populare și în Renaștere, când s-a deschis comerțul cu țările asiatice. Unghiile colorate au atins un alt nivel în Franța secolului al XVIII-lea, unde tendințele extravagante erau la modă. În epoca victoriană, femeile preferau culorile sidefii. Până în secolul al XIX-lea, în mai multe culturi, unghiile erau colorate cu uleiuri sau lustruite cu piele de căprioară. Moda din secolele al XIX-lea și XX (la începuturi) includea unghiile lucioase, însă fără culoare. În 1916, Cutex a lansat primul lac transparent de unghii.

În 1920, după descoperirea vopselurilor pentru automobile de la care s-a inspirat, Michelle Menard a creat și primele lacuri moderne pentru unghii. În același an, Charles Revson a fondat compania Charles Revson împreună cu fratele său Martin Revson și Charles Lachman, chimist. Aceștia au angajat-o pe Michelle Menard, make-up artist, care deja avea în minte marea întrebare dacă noua tehnologie utilizată pentru vopsirea mașinilor poate fi folosită pentru a produce lac de unghii.

Ideea revoluționară era abandonarea tehnicii de „pătare” a unghiilor și acoperirea acestora cu un strat de vopsea. Michelle Menard a reușit să creeze o ojă modernă folosind aceeași nitroceluloză dizolvată în solvent ce era folosită pentru mașini (însă nu la fel de tare). Compania lui Charles Revson a devenit Revlon (S-ul a fost schimbat cu L, de la numele co-fondatorului Lachman). Prima ojă de unghii Revlon a fost scoasă la vânzare în anul 1932. Ceea ce a adus însă succesul invenției a fost Hollywood-ul. Starurile de Hollywood au preluat această nouă modă, la început majoritatea starurile optând numai pentru oja roșie, ce se asorta cu covorul.

După ce Manard a inventat lacul de unghii colorat, femeile aveau unghiile acoperite de la bază până la vârf cu culori solide. Dar nu a durat mult până când manichiura franceză a devenit un semn de rafinament îngrijit. Lacul de unghii negru a fost introdus în anii 1930, deși nu există dovezi că soldații își vopseau unghiile ca babilonienii. În același timp, în Anglia, femeile aveau peisaje pictate pe unghii, un detaliu văzut în urmă cu 5000 de ani, la femeile din China.

Acum puteți găsi oje aproape peste tot, în aproape toate culorile și pentru doar câțiva lei pe sticlă. Oja reprezintă un produs cosmetic preferat de femei, fiind însoțit de tot ce înseamnă îngrijire a unghiilor, manichiură și pedichiură. Oja este percepută ca un accesoriu al femeii moderne.

ARTICOLE SIMILARE

Mituri false despre păr pe care multe femei le cred

Andreea Damian

Tangerina – noul „fruct” interzis în tendinţele sezonului

Primul magazin on-line romanesc de produse de infrumusetare si de ingrijire de lux

realitatea

ANGELINA JOLIE face operatii estetice de 50.000$!

Teo a slabit 15 kg: “Tot ce mananc intr-o zi incape intr-o cana”

Gene false pentru o privire autentica

Scrie un comentariu