Tabu
FASHION

Jeanși eco pentru cumpărători morali

 Isteria eco din ultimii ani a creat industrii noi în lumea modei, una dintre cele mai profitabile fiind cea a materialelor organice și a produselor bio. Noile teritorii neexploatate ale vopselelor de textile nepoluante sau ale materialelor neprelucrate chimic au contribuit la creșterea pieței de jeanși, care valorează, în prezent, peste 50 de miliarde de dolari.

Bumbacul a fost de mult trecut pe lista textilelor „imorale”, ca urmare a conținutului ridicat de pesticide și insecticide de care au nevoie aceste culturi, fiind, în același timp, planta cu cel mai mare consum de apă.
Doar 2,5% din terenul agricol din lume este folosit pentru creșterea bumbacului, și totuși aceste culturi absorb 10% din totalul de pesticide folosite la nivel global în agricultură și peste 22% dintre insecticide.

Susținătorii drepturilor omului s-au alăturat ecologiștilor în lupta de denigrare a acestei textile care, până mai ieri, era considerată unul dintre cele mai sănătoase și recomandate materiale pe care le puteam purta.
Uzbekistan este al doilea cel mai mare exportator de bumbac din lume, cu vânzări de peste 800.000 de tone pe an pentru care guvernul retrage toți elevii din școli pe durata muncilor agricole, mulți dintre jeanșii fabricați în Europa fiind, în mare, roadele muncii a mii de copii cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani care lucrează la normă.
„Cumpărătorul moral”, un nou specimen creat pe banda rulantă de brandurile “eco-friendly” care fac din vânzările produselor lor o chestiune de morală publică, este personajul principal al editorialelor din revistele de modă și alte materiale din zona fashion. Acesta trebuie să cumpere jeanși din bumbac organic, care înseamnă bumbac pentru cultivarea căruia s-au folosit mai puține chimicale decât se utilizează în mod obișnuit.
O găselniță inteligentă a brandurilor de inspirație new age precum Sharakah Chakra, care produce jeanși ce nu distrug planeta, costă în jur de 200 de dolari, iar cei de la Nudie Jeans (100% bumbac, 100% organic) costă aproximativ 100 de dolari.

Citeste integral articolul semnat de Ioana Calen pe Cotidianul.ro

ARTICOLE SIMILARE

CAPRICE. UN CLUTCH CU O MIE DE FETE

Ce este moda Barbiecore și cum adaptăm noul fashion trend

Andreea Damian

10 semne ca suferi de mania shopping-ului

Săptămâna modei de la Paris

realitatea

Nelmar la Bucharest Fashion Week

realitatea

Credit Crunch Bag, cea mai hipe geantă în vremuri de criză

realitatea

Scrie un comentariu