CULTUREPEOPLESlider

Judi Dench critică eliminarea lui Kevin Spacey din filme

Judi Dench a declarat că eliminarea lui Kevin Spacey din filme din cauza acuzațiilor de abuz sexual pe care l-ar fi comis este un precedent îngrijorător.

“Nu pot aproba, în nici un fel, indiferent de ceea ce ar fi făcut că începeți să-l scoateți din filme”, ​​a spus ea la un festival de film din Spania. Ea a spus că Spacey a fost foarte bun și drăguț cu ea atunci când au lucrat la un film împreună, la scurt timp după moartea soțului ei.

Anul trecut, o serie de acuzații de abuzuri sexuale au fost făcute împotriva actorului câștigător de Oscar. Scandalul l-a determinat pe Ridley Scott să îl înlocuiască pe Spacey cu Christopher Plummer în rolul magnatului din industria petrolului Jean Paul Getty din filmul All Money in the World 9toți banii din lume). Plummer a fost de altfel nominalizat ulterior la Oscar, Bafta și Globul de Aur pentru contribuția lui la film.

Vorbind marți la Festivalul de Film de la San Sebastian, Judi Dench a sugerat că decizia de a-l scoate pe Kevin Spacey din filme a constituit un precedent îngrijorător. “Trebuie să ne întoarcem acum în timp și oricine a greșit în vreun fel, a încălcat legea sau a comis o infracțiune, va fi definitiv șters din istorie?” a întrebat ea reporterii. Actrița, în vârstă de 83 de ani a mai spus că “nu-și poate imagina” ce a făcut Spacey atât de îngrozitor și de neiertat mai ales că ea îl cunoaște drept un om bun și un bun prieten. Spacey a lucrat cu Judi Dench pentru filmul “The Shipping News” din 2001.

Comentariile actriței despre fostul său coleg au atras un amestec de supărare și laudă pe social media. Jean-Pierre Leduc a lăudat-o pe Twitter pentru că “a vorbit cu mintea” și a spus că “oamenii ar trebui să aibă o a doua șansă”. Alți utilizatori de Twitter au spus că actrița “a depășit o linie” și că sprijinul ei pentru Spacey a fost “rău”. Judi Dench a călătorit în Spania săptămâna aceasta pentru a-și promova noul film, thrillerul Red Joan și a primit un premiu pentru întreaga carieră.

Actrita câștigătoare de Oscar, Bafta și Olivier s-a descris la 83 de ani drept “un om care lucrează mereu”.