Tabu
Concurs

Jurnal de călătorie, Anamaria – Antalya

Dupa cum stim Antalya este cunoscuta mai mult pentru plaja. Dar putini oameni stiu ca o puternica caracteristica a acestui oras o reprezinta frumusetile arheologice care o inconjoara si de numeroasele cascade(in tr.selale), ce-a mai cunoscuta fiind Duden care se afla la 14 Km V.
In Antalya am petrecut luna de miere in septembrie 2006 , Am luat biletele de la o agentie de turism , pentru un hotel de 3 stele cu all inclusive pentru 7 zile , cu avionul .
Am plecat la drum ne stiind ce ma astepta acolo, si cu putine cunostiinte despre ce inseamna “Antalya“si ce inseamna o tara straina pt ca era prima data cand calatoream peste hotare si  mai ales cu avionul .

Cand am ajuns acolo am ramas surprinsi de caldura arzatoare.Erau in jur de 37-38 de grade si o zi insorita asta in luna septembrie.Au urmat apoi alte zile la fel de calduroase.   Am avut ocazia sa strabatem toata Antalya si imprejurimile iei, deoarece taxiul saul bus’us este destul de accesibil in zona Lara unde eram cazati . Am facut o vizita in centrul vechi al Antalyei , in portul din Antalya care nu e de ratat ,iti ofera  o priveliste deosebita privit de sus , de pe un pod . Intr-o seara am mers si la disco , in Antalya insotiti de 2 turci cu care ne-am imprietenit pe plaja , acolo am avut parte de un show de mare exceptie facut de o turcoaica dansatoare , a fost o experienta super aceea seara .

Daca va inchipuiti ca plaja=nisip va inselati.Plaja din Antalya este alcatuita din 80% bolovani mici de piatra si 20% nisip. Una din cele mai cunoscute plaja este Lara care se intinde p aprox.12 km spre est , unde ne-am si petrecut cel mai mult timp din acest concediu .
In una din zilele de concediu am ales sa facem si o croaziera pe mare , luand vaporul din portul din Kemer , am vazut insule deosebite , capitanii vaporul ne-a oferit o  atmosfera de neuitat , am dansat pe muzica turceasca , am organizat concursuri de dans , am fost serviti cu  bunatati  traditionale , si cel mai placut oprirea in diferite golfuri unde putea inota in apa limpede ca de cristal .

Hotelul in care am fost cazati ne-a satisfacut toate nevoile , la fiecare masa aveam bufet suedez cu zeci de feluri de mancare , dar toata foatre bine gatita si usoara , in special salate , si bauturile racoritoare erau la discretie desigur, hotelul era dotat cu o piscina destul de mare in care ne petreceam serile calduroase .

Shopping am facut in special din Bazarul principal din Antalya unde puteam gasi magazine de firma  , dar si de la magazinele din imprejurimile hotelului ,  preturile erau accesibile oriunde . O amintire placuta de la shopping intr-un magazin oficial Adidas erau reduceri de preturi, si reduceri nu prostiile de la noi, si totusi seful de magazin ne-a mai oferit reduceri si pe loc la fiecare obiect cumparat, plus cadouri mici .  Am plecat in concediu cu 2 trolere si am mai cuparat inca 2 de acolo si cu greu ne-au incaput toate cele cuparate in cele 4 trolere.  Asa ca atentie luati putine lucruri de acasa ,  ca sa puteti lua cat mai multe de acolo.
Ceea ce nu mi-a placut in acest concediu a fost faptul ca in zona Lara , unde am stat noi , nu era atat de curat , inca se mai construia , zona era inca in dezvoltare si erau multe  gunoaie pe langa hotelurile care se ridicau .

Tipsuri:
– mie mi-au placut foarte mult ceaiurile lor, exceptie ceaiul negru, mi se pare mult prea tare, in schimb ceaiul de mere (elma cay) este foarte bun si foarte parfumat
– gozlemele – sunt diverse pateuri si ce mai poate fi asimilat patiseriei lor, cu branza sau cu verdeata, oricum cu ayran alaturi sunt o gustare mai mult decat satioasa
tips pt fete – nu va luati multe haine la voi, oricum veti cumpara o groaza
– tips tot pt fete, mai putin dar si pt baieti – nu purtati bijuterii la plaja sau in apa, se pierd si e pacat de ele, in special cercei.
– tips pt shopping – magazinele mele de suflet de unde nu am plecat niciodata cu mana goala, mai ales ca era si sezon de reduceri – Ambar, Colezzione, LC Waikiki, plus magazinasele de briz brize Euromoda sau Prestige, dar nici bazarurile nu sunt de lepadat.
– atentie,  la fel ca in toata Turcia comerciantii turci sunt invatati sa traga de tine ca sa intri in magazinele lor , lucru care nu mi-a placut deloc .

Va sfatuiesc sa nu ezitati o excursie in Antalya care, dupa parerea mea mi se pare unul din cele mai frumoase locuri  vizitate si mai ales pentru luna de miere e deosebit.

ARTICOLE SIMILARE

Å¢inută de club, Andreea!

realitatea

Å¢inută de cocktail, Leanca!

Tabu caută: Votează echipa lui Sergiu!

Concurs: Femei Memorabile!

Câştigă unul din cele 10 seturi Palmolive pentru o vară plină de răsfăt

Å¢inuta de brunch, Iuliana!