Tabu
Concurs

Jurnal de călătorie, Janina – Dinseyland și Paris

Tocmai m-am intors dintr-o vacanta maraton la Disneyland.A fost un week-end prelungit,de vineri pana luni,prima iesire in strainatate.
Inainte de plecare am descarcat harta parcului,a parisului si a RER-ului,tren rapid cu care urma sa calatoresc acolo,am intrat pe diverse forumuri pentru a citi sfaturile celor care au mai fost acolo.Harti gratuite primeam atat in parc cat si la cumpararea biletelor de RER,insa studiindu-le inainte de plecare am castigat timp si m-am familiarizat cu statiile si conexiunile,cu atractiile din parc si din oras,pentru ca nu puteam sa ajung aproape de Paris fara sa vad macar cateva obiective.

Am calatorit cu avionul pentru prima data,mi-a fost un pic teama dar stewardesele zambeau tot timpul si imi dadeau incredere,iar timpul a trecut repede citind revistele oferite si servind masa. Ajunsi in aeroportul Charles de Gaulle,Paris,am luat harta si am urmat sagetile indicatoare spre RER,am cumparat bilet spre Marne la Valee 14 E/pers(fiind vineri,iar sambata urma sa stam in parc toata ziua) si Paris Visite pentru 2 zile duminica si luni-zona 1-6 si a costat 28 E.Parisul este impartit in 4 zone circulare,Disneyland fiind in afara Parisului,zona 6.Daca locuiti in Paris in centru este suficient zona 1-2 pentru a vizita obiectivele importante.

Daca doriti sa ajungeti si la Versailles,este zona 6.Copilul,avand 3 ani si jumatate nu a platit,pana in 4 ani era gratuit.Paris Visite este un abonament de calatorii nelimitate pe RER,metro,TGV pentru 1-2-3-5 zile,care ofera si reduceri la muzee..Pentru noi a fost avantajos,pentru ca am locuit la 32km de Paris,iar biletul costa 14 E,deci daca mergeam cu bilete ne-ar fi costat mai scump.In statiile de RER sosesc mai multe trenuri,care sunt afisate in ordine pe display,dar nu in toate trenurile se anunta urmatoarea statie,ca la metroul bucurestean.Sunt in schimb harti autocolante in vagoane.Au foarte multe statii,cu multe conexiuni,usor de identificat pe harta si delimitate bine cu indicatoare in statii,nu ai cum sa te ratacesti.Trenurile sunt vechi,cam ca personalele noastre,dar merg excelent. Am luat RER B de la aeroport CDG pana la Chatelet les Halles,apoi am schimbat RER A catre Marne la Valee,era capatul.Metroul este numerotat cu cifre,iar RER-ul cu litere.Nu ai cum sa intri fara bilet,sunt in loc de bare niste usi care se deschid dupa ce compostezi,iar la majoritatea statiilor se introduce la iesire din nou biletul..Am vazut si controlori care aveau statii si s-au dus direct la cineva fara bilet,probabil a fost vazut in statie de camerele de luat vederi si raportat controlorilor.

La iesirea din RER este Disneyland,Walt Disney Studios si Disney Village,un complex de restaurante,iar langa acestea statiile de masini spre hotele. Sambata la ora deschiderii eram in parc,de unde ne-am luat harta cu atractiile.Parcul este impartit in mai multe zone: Fantasyland in N,pentru copii,cu prsonaje din desene animate,discoveryland in E cu rachete,masini,Adventureland si Frontierland in V.De la intrare se vede Sleeping Beauty Castle ,punctul de atractie al parcului,se poate lua trenul Disneyland Railroad,cu statii in fiecare zona,pentru a face turul parcului,pe margine .Pe Mainstreet la ora 16.15 este parada tuturor personajelor,multa lume isi ocupa loc mai devreme acolo pentru a vedea carele decorate ca in povesti ,cu personaje salutand multimea. Ne-am plimbat cu barcuta Le Pays des Contes de Fees ,iar in timpul plimbarii pe margine sunt castele,personaje ca in poveste.pe Mainstreet magazinele sunt castele si cladiri ca in povesti,care mai de care mai frumoase.In Discoveryland am admirat Space Mountain Mission 2,o racheta in care nu am indraznit sa ne dam,nici nu cred ca aveam voie cu copilul.

In Adventureland ne-a placut Pirates of the Caribbean,o aventura-poveste prin castel si cu barca prin tinutul piratilor,vaporul si cascada sunt spectaculoase!Am ami vazut un alt tren periculos in care nu ne-am datIndiana Jones and the temple of Peril,podul suspendat si cascada Adventure Isle si Castelul lui Alladin . Am prins si parada,apoi am mers in Frontierland cu vaporul Thunder Mesa Riverboat landing,care face turul lacului unde se gaseste Big Thunder Mountain,un tren care pare pericuos.Am vazut Phantom Manor,,pocahontas indian Village,case in stil indian,cu vegetatie si decoruri ca acolo,indieni cantand si Legends of the Wild West. Am plecat la ora 18 epuizati,desi initial aveam de gand sa apucam seara sa vedem si luminile,insa cel mic nu a mai rezistat.

Cozi mari,dar nu dureaza mai mult de 25 minute,bine delimitate,desi se vad mari,nu se sta pe loc aproape deloc. Aglomeratie mare peste tot,preturi uriase: 3 E un croasant,o apa,o portie de cartofi prajiti,12 E pizza,8 E hamburger.La Paris preturi mult mai mici:0.9 E croasant,8E pizza,2E apa de 0.5l.In extrasezon cred ca este cel mai bine de vizitat,insa in perioada 7.11-4.04 parcul este inchis,oricum nici nu se putea vizita pe frig. Am plecat incantati cu vreo 200 de poze,am consumat 6 baterii in parc..Duminica am luat Rer-ul A pana la Chatelet Les Halles si am schimbat o statie pana la St Michel Notre Dame,atentie la statia de final a trenului,sunt cel putin 2 ramificatii.Am coborat si am mers pe jos vreo 3 ore,dar am fost uimiti sa constatam ca facusem numai o statie de RER .Prima atractie la iesirea din RER a fost Sacre Coeur, o biserica spectaculoasa,apoi Centrul Pompidou,o cladire moderna ,cu tevi uriase si colorate.

Ne-am intors inapoi spre V,am intrat in Catedrala Notre Damme,unde am prins slujba.Spectaculoasa cum ne asteptam,aglomerata.Am mers apoi pe Sena pana la Muzeul Orsay de unde nu am mai rezistat si am luat RER C pana la Invalides,unde este inmormantat Napoleon,apoi pana la Champ de Mars Tour Eiffel.Foarte aglomerat,foarte frumos,pe scari pana la etajul 2 costa 4.5E iar cu liftul pana in varf 11 E,copiii pana in 4 ani gratuit.Am luat apoi tot RER C pana la capat,Versailles,unde nu am mai avut timp si am facut doar un tur.Ar mai fi fost nevoie de o zi sa mai vedem Luvru,Sorbona,aflate de cealalta parte a Senei,sa vizitam orasul cu autobuzul,sa ne plimbam cu vaporasul pe Sena.Poate vom reveni odata..Am mai facut inca vreo 100 poze,am mai vazut cateva obiective mai mici,per totat suntem multumiti avand in vedere timpul scurt.Ne-am intors cu RER C pana la St Michel Notre Damme,am schimbat o statie RER B pana la Chatelet,apoi RER A pana la Marne la Valee.Cam o ora si jumatate-2 ore. A2a zi am mai vizitat imprejurimile hotelului,am fost la piscina si s-a mai jucat cel mic in holul hotelului si am plecat din timp la aeroport.

Ne-a fascinat dimensiunea aeroportului,7 zone a cate 12 angajati,cat vezi cu ochii.Jos ReR,la etaj gara,mai sus aeroportul,si un pod imens-autostrada pe unde circulau masini.Clima nu este asa de calda ca in Bucuresti,nu este atata praf si poluare,in centru nu am vazut blocuri(oricum ale lor sunt cu mai putine etaje),decat cladiri istorice bine intretinute,cu flori la ferestre,cu terase la tot pasul,cum sunt in Bucuresti bancile si farmaciile.Sena superba, cred ca de 4 ori cat Dambovita,cu multe poduri de trecere,indicatoare,lume calma si civilizata.

Este un Bucuresti mult mai mare si cu extraordinar de multe cladiri istorice,chiar am avut senzatia ca sunt in acea epoca.Suveniruri oriunde,atat la Disneyland cat si la Paris,de la 1E brelocul cu turnul sau 3 E magnetul cu Micky. A fost o vacanta activa,dar am invatat si am vazut multe,am venit obositi dar fericiti.

ARTICOLE SIMILARE

Câștigătoarea primei săptămâni de concurs

realitatea

Tabu caută: Voteaă echipa Ancăi!

De Dragobete, castiga un cadou de lux pentru iubitul tau!

Tabu caută: Votează echipa Ancai!

realitatea

Å¢inuta de brunch, Emma !