Tabu
FASHION

Jurnalul unei fashioniste: John Galliano, o prezentare de pus in rama

Zilele trecute am avut o disputa cu o persoana importanta. Atat de importanta, incat am putea sa-i spunem (folosind ultracunoscutul cliseu) chiar si X.  Desi pentru o disputa ar fi necesar un schimb de replici, X si-a turuit monologul fara suflu si fara a cauta confirmari sau infirmari. Ca sa conchid, ma intreba de ce se face atat de multa tevatura pe seama lui Galliano, ca oricum face acelasi lucru de cand il stie X.

Aflasem demult ca X nu ia note mari la capitolul obiectivitate, asa ca n-am sa-i enumar spusele, fiindca nu-i fac cinste oricum. Si asta pentru ca X se vrea a fi perceput drept fin cunoscator al miezului oricarei probleme (sau nu) de moda. Dar poate ca e cam putin, asa ca sterg ce-am spus mai sus. X se vrea pur si simplu fin cunoscator al oricarui miez.

Acum eu ce-as putea zice?! As putea enumera un million de motive pentru care John Galliano este genial la nivel celular, dar mai am doar cateva randuri la dispozitie.  Totusi, vreau sa atrag atentia sa nu se confunde stilul unui designer, care transcende colectiile, cu colectiile individuale. Si chiar daca se poate cadea in aceasta capcana, trebuie sa ne improspatam memoria cu diversele show-uri pentru Dior, unde Galliano a cladit nenumarate interpretari stilistice, insa respectand AND-ul celebrei case de moda. Asta creativitate!

Galliano nu e pentru oricine si faptul ca nu intelegem o abordare imi confirma doar ca inovatorii n-au fost niciodata intelesi de la bun inceput. Abia dupa un timp gasim capacitatea de a le cuprinde cu mintea opera. Ceea ce e mai important e faptul ca avem nevoie de inovatori pentru a impinge mersul lucrurilor spre progres. Si asta face Galliano. Mai trebuie doar ochi care sa perceapa.

Tocmai din acest motiv, despre colectia sa din vara lui 2011 o sa vorbeasca mai mult galeria noastra foto. Insa o sa adaug confirmarile pe care Sidney Toledano, presedintele Dior, le cauta cu privirea la sfarsit de show: aplauzele tuturor, incepand cu vecina sa de scaun – Dita von Teese si terminand cu Janet Jackson. Iar eu o sa subscriu.

Machiaj dramatic, coafura excentrica, jambiere propuse ca extensii ale unor pantofi delicati, iar din loc in loc cate o rama purtata pe umar in locul lantului unei posete au punctat spectacolul semnat Galliano. Alaturi de ele, un aflux de voaluri transparente, ornamentate cu petale/flunze metalizate sau flori/fluturi multicolori, dezvaluite misterios de sub trench-uri de ploaie sau jachete cambrate-n talie de curele fine, a inundat Opera Comique din Paris. Locatie perfecta pentru reprezentatiile teatrale ale lui Galliano, dar unde am avut mari batai de cap.

Venisem tocmai cand luminile stinse anuntau ca prezentarea era pe cale sa inceapa si mi-am gasit locul ocupat de o alta persoana. Ca sa ajung la el, trebuia sa invit tot randul afara, pe culoar, fiindca altfel era imposibil de intrat. Asa ca m-am indreptat spre scaunul lui Godfrey Deeny, care, ironic, fusese si acesta luat de o doamna venerabila. Din cauza varstei, mi-a fost rusine sa-i spun ca nu e membru al echipei Fashion Wire Daily, deci locul nu i se cuvine. Un plasator mi-a aratat o portita secreta, ce ducea spre balconul salii, de unde nici ca se putea obtine o priveliste mai buna. Pentru colectie doar, fiindca pentru iesirea starului Galliano a trebui sa ma feresc de doua tunuri imense, ce au lansat milioane de confetii la aparitia acestuia. Asa ca, daca altii au ramas cu imaginea designerului preferat, eu am ramas doar cu tunurile.

 

ARTICOLE SIMILARE

Dior: Cum să creezi o geantă cu precizie de ceasornicar elveţian – VIDEO

realitatea

Ruby Aldridge prezinta colectia Burberry Prorsum in Harper’s Bazaar Coreea

realitatea

Jennifer Aniston în Harper’s Bazar UK de mai

realitatea

Stick USB, marca Louis Vuitton

realitatea

Design global

realitatea

Curs de inițiere în arta modei la Agora Studio

realitatea

Scrie un comentariu