Home > Fără categorie > La Paris, Dior îi aminteşte noii generaţii de feminismul anilor 60

La Paris, Dior îi aminteşte noii generaţii de feminismul anilor 60

Maria Grazia Chiuri, prima femeie designer de la Christian Dior îşi continuă prezentările de modă cu tema femeii puternice, femeii independente.

Ea consideră că moda reprezintă imaginea publică a feminităţii. “Munca mea ca designer constă în a crea garderoba perfecta pentru imaginea pe care femeile vor să o prezinte despre ele. Trebuie să ascultăm ce spun femeile, să auzim care este punctul de vedere al noii generaţii de femei despre lume” a spus ea la Muzeul Rodin, după spectacolul care a deschis evenimentul Paris Fashion Week.

Este al patrulea sezon la care participă Maria Grazia Chiuri, cea care a lansat tricoul Dior pe care scria “Toţi ar trebui să fim feminişti” iar mesajul pentru prezentarea ei de modă de acum a fost “Drepturile femeilor sunt drepturile omului”. Designerul s-a inspirat din expoziţia despre anul 1968 de la Muzeul de Artă Modernă din oraşul său natal – Roma. Întoarsă la Paris, Maria Grazia Chiuri a cercetat arhivele Dior din acel an şi a găsit o poză cu o tânără care stătea în faţa unui magazine ţinând în braţe o pancartă pe care scria “Susţineţi fusta mini” – în semn de protest împotriva hainelor uşor conservatoare ale designerului care reprezenta pe atunci Dior – Marc Bohan. Apoi a aflat că Marc Bohan a introdus o serie nouă, dedicată exclusiv tinerelor pentru a le oferi exact genul de haine pe care şi-l doreau. Ceea ce, spune ea, dovedeşte faptul că moda se schimbă în funcţie de cerinţele femeilor şi nu invers. Cel puţin la Dior.

Noua estetică a colecţiei Dior se bazează pe logouri puternice sub straturi de haine transparente, jachete combinate cu fuste fluide, o combinaţie între anii 60 şi un stil uşor băieţesc. Atracţia colecţiei a fost un pulover alb-negru pe care scria cu litere de tipar “Am spus nu, nu, nu şi nu” – cu legătură directă la cazurile de hărţuire sexuală şi faptul că încă mai sunt oameni care consideră că uneori NU poate să însemne DA.

Articole asemanatoare
Moda hainelor realizate din bălegar încearcă să rezolve problema globală a deșeurilor
Unde se vede că munca este plătită jalnic – Burberry arde produsele rămase în plus
TREND ALERT: Lămâia este noua vedetă fashion a verii, florile sunt out
De la Gucci la Beyonce – cum a fost cucerită moda de costumul roz

Loading...

Comenteaza acest articol

La Paris, Dior îi aminteşte noii generaţii de feminismul anilor 60

by Dora Constantinovici   1 min
0