Tabu
FASHIONSlider

Lumea modei se mobilizează pentru Ucraina

De la mari grupuri de lux la jucători mai mici, industria modei sporește inițiativele în sprijinul Ucrainei.

A sosit momentul ca moda să se mobilizeze. În zilele care au urmat invaziei ruse în Ucraina, modiștii au început să-și exprime neliniștea, de la rețelele sociale până la podiumuri. Pe 2 martie, brandul Balenciaga, condus de designerul de origine georgiană Demna Gvasalia, a șters tot conținutul din contul său de Instagram. Și anunță, într-o postare în culorile drapelului Ucrainei, intenția de a-și dedica platformele releului de informații despre război, în zilele următoare, însoțind declararea unei donații către Programul Alimentar Mondial.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Balenciaga 🕊 (@balenciaga)

În acest proces, grupurile de lux sunt angajate. Kering, compania-mamă a Balenciaga, anunță pe contul său de Instagram o „donație semnificativă” către UNHCR, agenția pentru refugiați. Celălalt conglomerat de lux, LVMH, se angajează câteva ore mai târziu pe contul său cu „o primă donație de urgență de 5 milioane de euro” către Crucea Roșie. Grupul italian OTB (Prada, Diesel, Margiela) își anunță și el sprijinul pentru ICNUR, necuantificat de această dată. Grupul Burberry, la rândul său, oferă asistență financiară, răspunzând apelului de donații din partea Crucii Roșii engleze. Valentino, Gucci, Alexander McQueen se alătură cauzei.

Mobilizare generală

De la sferele luxului la brandurile ieftine, mobilizarea este în creștere. Donații, precum cea a ASOS către organizația britanică Disasters Emergency Committee, organizații sau contribuții la colecții de produse de primă necesitate precum cea a lui Jacquemus, și chiar crearea de piese de solidaritate (marca Be lansează hanorace și se angajează să doneze 100% de profituri către ONG-ul Élise Care). Inițiativele se înmulțesc sub toate formele.

Într-o scrisoare deschisă, publicată în jurnalul său 1 Granary, redactorul-șef ucrainean Olya Kuryshchuk îndeamnă industria modei să condamne acțiunea Rusiei: „Moda este o industrie de 3 miliarde de dolari (…) Cerem comunității modei, și în special caselor sale influente, să nu tacă, să-și folosească platformele și să ajute.” O scrisoare care are în prezent 2.200 de semnatari, printre care consultantul Sarah Andelman (ex-Colette), designerul englez Christopher Kane și fotograful de modă Nick Knight. În zilele următoare sunt așteptate tot mai multe demonstrații de susținere.

ARTICOLE SIMILARE

Ce studii are, de fapt, Smiley. Meseria de bază a artistului nu are legătură cu muzica

Andreea Damian

Sfaturi pentru a afla rapid lucrurile care ne interesează pe internet

Tabu Tabu

Reese Witherspoon are o sosie și e chiar dublura ei din filme

Andreea Damian

Gina Pistol, accident în sarcină!

Tabu Tabu

Mel B a dezvăluit că a făcut sex cu o colegă din trupa Spice Girls

Andreea Damian

Care este adevărul despre relația lui nea Marin cu Liviu Vârciu

Andreea Damian

Scrie un comentariu