Tabu
FASHIONSlider

Moda viitorului va fi digitală și nu va fi deloc ieftină

La începutul acestui an, Richard Ma, directorul executiv al unei companii de securitate cu sediul în San Francisco a cheltuit 9.500 de dolari  pe o rochie pentru soția sa. Mulți bani pentru o rochie, în special atunci când aceasta nu există, cel puțin nu într-o formă fizică.

Rochia este una digitală, proiectată de casa de modă The Fabricant, redată unei imagini a soției lui Richard, Mary Ren, care poate fi apoi folosită pe rețelele de socializare. „Cu siguranță este foarte scumpă, dar este, de asemenea, o investiție”, spune bărbatul. El a explicat că el și soția sa nu cumpără de obicei haine scumpe, dar și-au dorit această piesă, deoarece consideră că are o valoare pe termen lung.

„Peste 10 ani, toată lumea va purta moda digitală. Este un memento unic. Este un semn al vremurilor.” Mary Ren a distribuit o fotografie cu rochia digitală pe pagina personală de Facebook și pe WeChat, dar a optat să nu o posteze pe o platformă mai publică.

Colecție digitală

O altă casă de modă proiectată pentru spațiul digital este Carlings. Compania scandinavă a lansat o colecție digitală cu ținute de stradă, cu prețuri începând de la 11 dolari, în octombrie anul trecut. S-a „vândut” într-o lună. „Mi se pare o prostie să spunem că „am vândut ”, ceea ce teoretic este imposibil atunci când lucrezi cu o colecție digitală, deoarece poți crea atât cât vrei”, explică Ronny Mikalsen, directorul brandului Carlings.

Totul fiind digital, acest lucru permite proiectanților să creeze articole care pot trece peste limitele extravaganței sau ale posibilităților. „Nu ați cumpăra digital un tricou alb, nu? Pentru că nu are niciun sens să-l arătați. Așadar, trebuie să fie ceva pe care chiar doriți să îl afișați, sau un articol pe care nu ați îndrăzni să îl cumpărați fizic sau nu vă puteți permite să-l cumpărați fizic”. A doua linie de îmbrăcăminte digitală este programată pentru lansare pentru sfârșitul anului 2019.

The Fabricant lansează lunar haine digitale noi, gratuite, pe site-ul său web, însă consumatorii au nevoie de abilități și software, pentru a combina articolele cu propriile lor imagini. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că The Fabricant trebuie să găsească un alt mod de a câștiga bani până când moda digitală devine mai populară.

Nu este deloc clar cine cumpără articolele de îmbrăcăminte digitale de la Carlings sau descarcă haine de la The Fabricant. Carling a vândut între 200-250 de articole digitale, însă o căutare pe Instagram arată că doar patru persoane au achiziționat haien digitale din colecția sa.

 

ARTICOLE SIMILARE

Street fashion: Costina

realitatea

Sărbătoare importantă în familia solistei Mirela Boureanu Vaida

Tabu Tabu

Brad Pitt vorbește despre primele sale zile ca figurant, ce a purtat la balul liceului și primul sărut

realitatea

Jurnalul unei fashioniste: Tendintele danseaza dupa cum canta orchestra Chanel

realitatea

Ion Țiriac a făcut public câte modele se află în colecția sa de mașini. Cea mai valoroasă

Andreea Damian

Reacția spumoasă a Mariei Constantin după ce a fost comparată cu Bianca Drăgușanu

Andreea Damian

1 comentariu

Scrie un comentariu