Home > Lifestyle > Nutriție tradițională

Nutriție tradițională

Pe la 1920 un medic stomatolog pe nume Weston Price a început sa călătorească alături de soția sa prin lume, cu scopul de a face un studiu nutrițional etnografic, evaluând starea de sănătate dentară a oamenilor din diverse regiuni (Elveția, Scoția, Alaska, Noua Caledonie, Fiji, Samoa, Insulele Marquesas, Tahiti, Rarotonga, Hawaii, triburile Masai, Kikuyu, Wakamba și Jalou, triburile din Kenya, Muhima în Uganda, Baitu și Watusi în Rwanda, Pigmeii și Wanande în Congo, Terrakeka, Dinka și Neurs în Sudan, aborigenii din Australia, Tauhuanocans, Quechua, "Andes Indians", "Sierra Indians" și "Jungle Indians" în Peru etc).

 Soții Price au avut surpriza să descopere că persoanele care au continuat să consume alimente tradiționale, preparate așa cum s-au învățat din moși-strămoși, aveau dinții mai sănătoși, o structură osoasă mai puternică si se doveadeau mult mai rezistenți în fața bolilor cardiovasculare, diabetului și cancerului, pe când persoanele care optau pentru o „dietă modernă” (chiar dacă făceau parte din aceeași familie) aveau carii, probleme osoase, depresii.

Concluziile studiului au fost publicate de Price în 1939 în lucrarea “Nutrition and Physical Degeneration”, ilustrată cu o mulțime de fotografii realizate de soția sa pe parcursul călătoriilor. Medicul insistă asupra impactului pozitiv pe care îl au dietele indigene asupra organismului și afirmă că mai toate „blestemele civilizatiei moderne” (migrene, oboseală musculară, carii profunde, alergii, probleme cardiovasculare și respiratorii, tulburări degenerative) au proliferat după includerea în alimentație a unor elemente ca: zahărul rafinat, făina rafinată, conservanții și coloranții artificiali.

În 1999 a luat ființă Fundația Weston A. Price, la inițiativa a doi nutriționiști: Sally Fallon și Mary G. Enig, care au încercat să atragă atenția publicului asupra importanței alimentelor naturale, bogate în nutrienți și a activatorilor grăsimilor solubile, ce se găsesc exclus în produsele animale, sprijinind așadar implementarea unor noi metode în agricultură și creșterea animalelor.
De asemenea, au continuat cercetările doctorului Price pe tema Factorului X despre care se crede că era de fapt vitamina K2, care, multă vreme era considerată importantă doar pentru coagularea sângelui.
S-a dovedit că vitamina K2 (în special sub forma sa de menaquinone 7) are un efect foarte important asupra a doua mari probleme de sanatate: structura osoasa și sistemul cardiovascular.
Vitamina K2 este esențială pentru prevenirea osteoporozei sau a matricei osoase în general, iar Price era de părere că se află în relație directă cu adoptarea unui mod de viață sănătos care implică o alimentație naturală.

 Așadar, dacă ați văzut cu ochii voștri diferențe mari între gospodarii romani în vârstă și pensionarii de la oraș la capitolul sănătate, teoria „ e de la aer și mâncare” vi se confirmă. Nu vi se pare normal să fie mai activi, mai sănătoși dacă au consumat alimente proaspete, gătite dupa rețete tradiționale, nu au facut excese alimentare și au evitat sedentarismul?

Ei bine, pentru a le urma exemplul, trecând la nutriția tradițională, ar trebui făcute multe sacrificii…
Gata cu papanașii congelați, aluaturile din comerț, fast food-ul, legumele si fructele din supermarketuri, iaurturile cu gelatină, conservanții și coloranții sintetici șamd

• Consumați proteine animale. Niciunul din meniurile descoperite de dr. Price nu se baza exclusiv pe vegetale.
 
• Consumați legume și fructe crude, dacă se poate – după recomandarea unui nutriționist

• Consumați lactate, pe cât posibil evitând complicatele procese de pasteurizare și conservare. O vizită cu la piață pentru un „abonament” săptămânal la produsele unui țăran care-ți capătă încrederea ar putea să ajute întreaga familie.

• Consumați cereale nefermentate. Pentru început, ornații salatele cu semințe de grâu, nuci sau migdale

• Nu uitați de pește! Imbogațiți dieta săptămânală cu o cină pescarească, evitând pe cât posibil prăjelile și alte condimente în afara plantelor aromate.

• „Alintați mâncarurile cu uleiuri monosaturate” cum ar fi uleiul de masline, pentru un plus de gust și de sanatate.


Comenteaza acest articol

Nutriție tradițională

by realitatea   3 min
0