CULTURESlider

„Părem o bandă de morocănoși”: familia lui Celine Dion critică „Aline”, filmul despre viața artistei

În cinema din 10 noiembrie, biopicul Aline prezintă într-un mod fictiv cariera cântăreței canadiane Céline Dion și povestea ei de dragoste cu René Angélil. În rolul principal se află Valérie Lemercier, care este și regizorul filmului.

Dacă celebra artistă este în centrul atenției, unii membri ai familiei Dion au mers să vadă filmul și nu au apreciat ecranizarea actriței franceze. Principalii implicați au fost doi dintre cei 13 frați și surori ai lui Celine Dion, Michel și Claudette Dion. Aceștia au fost invitați marți, 23 noiembrie, în platoul unei emisiuni de televiziune din Canada. Michel și Claudette, care sunt și nașul și nașa cântăreței în vârstă de 53 de ani, au dorit să comenteze povestea și să restabilească adevărul.

„Mama mea nu i-a vorbit niciodată așa lui René, iar Céline nu și-a dorit niciodată nimic. Părem o gașcă de Bougon (un serial celebru din Quebec, potrivit Madame Figaro). Le cunosc istoria. Îmi pare rău, dar în Charlemagne (locul de naștere al cântăreței în Quebec) , nu aveam cabană”, a început Claudette Dion. Apoi a adăugat: „Întotdeauna a fost curat în casă. Întotdeauna spunem că nu am cunoscut niciodată mizeria pentru că mama știa să facă totul, iar tata avea trei locuri de muncă. Nu recunosc limba, nu recunosc familia, nu recunosc rădăcinile noastre. Valérie Lemercier a făcut o călătorie urâtă în spatele vieții lui Celine.”

Acest biopic fictiv ar mai avea, potrivit lor, alte defecte. De fapt, make-up artistul gay al lui Celinei Dion ar fi o pură invenție, nu s-ar fi rătăcit niciodată în casa ei din Las Vegas și nu ar fi trecut niciodată pragul casei familiei într-o rochie de mireasă. Filmul, regizat şi jucat de Valerie Lemercier, este inspirat din viaţa divei canadiene. El spune povestea lui Aline Dieu, o cântăreaţă din Quebec propulsată la rangul de vedetă datorită vocii sale excepţionale.

„Filmul pe care l-am văzut, eu şi Claudette, nu este tocmai ceea ce ne aşteptam”, a reacţionat şi Michel Dion, care a însoţit-o pe Celine Dion în turneu timp de 30 de ani ca director de scenă.