Mai mult decât o simplă prezentare de modă, colecția de toamnă-iarnă semnată de Miuccia Prada și Raf Simons schițează o nouă atitudine a femeiii, confruntând eleganța atemporală cu realitatea noastră bulversantă.
Pe 24 februarie, de la ora 14:00, a avut loc prezentarea online a fashion show-ului casei Prada, urmată atât pe site, cât și pe rețelele sociale de o conversație între binomul creativ Miuccia Prada – Raf Simons, designerul Marc Jacobs, muzicianul Richie Hawtin (care a semnat coloana sonoră a show-ului sub numele său de scenă, Plastikman), arhitectul olandez Rem Koolhaas, regizorul american Lee Daniels și actrița și fotomodelul Hunter Schafer. Tema dialogului: „Care este, pentru voi, esența casei Prada?”
Marc Jacobs a răspuns: „Doamna Prada! Fiindcă este mai mult decât o istorie a esteticii sau a carierei. Este un fel de afi, o privire, un gest, un stil. Ca și când ați urmări un film și ați ști că este un Rossellini sau un Visconti.”
Iar Koolhaas (care, de această dată, a realizat scenografia prezentării) a adaugat cu umor: „Pentru mine, este, mai presus de orice, felul ei de a nu iubi. Nu am văzut pe nimeni «să nu iubească» atât de profund, să exploreze toate fațetele a ceea nu iubește.” „Este adevărat!”, a confirmat râzând Raf Simons.
Fără să-i reducă din charisma și fantezia acestei case, umorul face, într-adevăr, parte din viziunea Prada. Femeia Prada iubește, nu iubește, iar câteodată se înșală, dar întotdeauana refuză orice formă de adeziune din lene intelectuală ori complezență culturală.
Unul dintre obiectivele celei mai proaspete viziuni a casei italiene de modă este de a „introduce eleganța în realitate și viceversa”, explică creatoarea milaneză Miuccia Prada.
La fel ca întreaga industrie a modei, și duoul creativ de la Prada chestionează noțiunea de confort deja prezentă dinaintea crizei sanitare, dar o face într-o manieră personală și inconfundabilă, a cărei vibrație este reflectată cu prisosință în această nouă colecție.