Home > Agenda > stiri > Premiile GLAAD și vizibilitatea gay

Premiile GLAAD și vizibilitatea gay

Premiile GLAAD, acordate din 1990 influențatorilor și agenților culturali care promovează o imagine nestereotipică a comunității LGBT au premiat și anul acesta contribuțiile aduse de filme precum ‚A Single Man’ sau ‚Little Ashes’, de show-uri TV precum ‚Glee’, dar și eforturile mass-media de a acomoda o imagine prertinentă și pozitivă a comunității gay.

 

Decernarea premiilor media coincide cu publicarea unui studiu din partea BBC, din care reiese că 25% din telespectatorii gay și lesbiene se tem că reprezentarea personajelor LGBT se bazează prea mult pe stereotipuri, deși există și o proporție de 37% dintre telespectatori care cred că acestea sunt oneste, corecte și reflectă viața reală. Conform monitorului media GLAAD, doar 18% dintre publicul general nu se simte confortabil cu reprezentarea comunității în media, în special cu afecțiunea publică între persoane de același sex. Este un procentaj mic: restul telespectatorilor sprijină, în grade diferite, reprezentarea personajelor LGBT a căror sexualitate e mai puțin stereotipică și confirmă un proces mediatic în care și BBC este un jucător important.

 

La categoria campanii media în TV, deși s-a confruntat cu o competiție serioasă din partea campaniilor ‚Healthy with HIV’ de la Merck și ‚Exceptional Moments’ de la Absolut Vodka, câștigător a fost Levi, cu campania din ‚Gay History Month’. Dedicată promovării comunității gay, compania americană este deseori menționată ca exemplu pozitiv de poziționare și șanse egale în publicitate.

 

La campanii media print pentru publicul general, campania K-Y Brands care s-a aflat în căutarea cuplului perfect și l-a găsit într-un cuplu gay, Geoffrey și Rusty a fost desemnată câștigătoare. Un concurent cu egale șanse a fost campania Givenchy pentru toamna 2010, care a folosit pentru prima dată imaginea unui model transgender, Lea T, a cărei înfățișare fragilă și aristocrată a cucerit multe inimi și a dărâmat multe bariere stereotipice.

 

În cazul campaniilor media print pentru publicul LGBT, premiul a fost acordat companiei Progressive Insurance, pentru o campanie în care au fost folosite tablouri care înfățișează cupluri de același sex, însoțite de mesaje precum ‚O sută de ani mai târziu, viața reală a început să imite arta’ sau ‚Nu trebuie să te vezi într-un tablou ca să faci parte din el’. Campania se axează pe promovarea drepturilor asigurate comune ale cuplurilor de același sex și s-a bucurat de un buzz foarte puternic în SUA.

 

 


Comenteaza acest articol

Premiile GLAAD și vizibilitatea gay

by realitatea   2 min
0