Home > Agenda > stiri > Reclamele pe facebook, o nouă experiență personalizată pentru bărbații gay

Reclamele pe facebook, o nouă experiență personalizată pentru bărbații gay

De ce Facebook? Facebook este azi cea mai vizitată rețea socială și totodată cea la care aderează cel mai mare număr de utilizatori, având conform statisticilor pentru 2010 un număr de +500 milioane de utilizatori.

 

Cine sunt bărbații gay de pe Facebook? Deși acest lucru era cunoscut de canalele tradiționale offline de publicitate, iar reclamele care au public țintă bărbații gay numără deja decenii, descoperirea celor de la Harris Interactive capătă noi valențe pe internet și mai ales pe Facebook, rețeaua socială ale cărei politici de confidențialitatea datelor personale au fost deseori contestate. Alte studii recente, incluzând un test de la Massachusetts Institute of Technology, arată că prezența bărbaților gay pe Facebook poate fi ‘detectată’ pe baza unui algoritm; testul de la MIT identificând fără greș bărbații gay pe baza informațiilor făcute disponibile fie de ei pe propriul profil, fie luând în calcul frecvența conexiunilor cu persoane care își declară orientarea sexuală în profil. Cu alte cuvinte, chiar și în cazul celor care aleg să nu își declare public orientarea sexuală în profilul Facebook, există modalități științifice de a identifica orientarea lor sexuală.

 

Este testul MIT o încălcare a termenilor de confidențialitate? Celor care se grăbesc să afirme că da li se poate replica, evident, că internetul nu mai lasă loc în 2010 decât pentru dezvăluiri totale sau ascundere totală, și că în momentul în care alegi să îți faci prieteni, interacțiunea dintre informațiile făcute disponibile de către tine și de către ei poate conduce la concluzii pe care trebuie să ți le asumi tacit în momentul în care devii membru al unei rețele sociale.

 

Folosește Facebook orientarea sexuală a utilizatorilor? Aici răspunsul este pozitiv, dar interpretarea termenului de ‘folosire’ este ambiguă. Este adevărat că în crearea unei reclame pe Facebook advertiserii au la dispoziție un ecran de demografie avansată, în care pot alege ca reclama lor să aibă ca public țintă ‘bărbații care sunt interesați de bărbați’, dar opțiunea nu este foarte vizibilă și nici nu ține cont de variabila ‘networking’, care îi face pe mulți bărbați să bifeze opțiunile de a fi interesați atât de femei, cât și de bărbați. În plus, Facebook interzice creatorilor de reclame să urmărească activitatea utilizatorilor: formularele completate, butoanele apăsate sau pur și simplu prezența pe site-urile țintă nu poate fi identificată 1:1 de către advertiseri.

 

Sunt reclamele de pe Facebook o încălcare a termenilor de confidențialitate? Dacă Facebook păstrează opțiunea de a nu dezvălui advertiserilor identitatea utilizatorilor care le vizualizează reclamele și advertiserii nu pot sorta informațiile despre fiecare vizitator al reclamelor lor care provine din Facebook în momentul unei achiziții, înscrieri la un curs sau abonări la un newsletter, nu se poate vorbi de o încălcare a termenilor de confidențialitate.

 

Ce campanii de succes cu public țintă gay au fost rulate pe Facebook? Exceptând site-urile de nișă și pachetele turistice gay-friendly, care rămân în top, se pare că advertiserii care au fost în spatele campaniilor pe Facebook pentru spectacole de teatru, cursuri de formare profesională și mașini au avut succes în cadrul campaniilor cu public țintă gay.

 

 

 


Comenteaza acest articol

Reclamele pe facebook, o nouă experiență personalizată pentru bărbații gay

by redactia   2 min
0