Home > Health > Diete > Regimul alimentar disociat pe intelesul tuturor

Regimul alimentar disociat pe intelesul tuturor

Regimul alimentar disociat vine ca o recomandare pentru cei care doresc sa piarda in greutate. Acest regim a fost inventat de catre francezul Michel Montignac si este expus pe larg in una din cele mai vandute carti ale sale: „Mananc, deci slabesc”. Disocierea, separarea alimentelor, sta la baza mai multor reguli alimentare, dar cel mai cunoscut este cel care poarta numele de Montignac.

Cei care urmeaza acest regim reusesc sa slabeasca fara sa se infometeze, doar daca pastreaza cu sfintenie regulile separarii si combinarii alimentelor. Pentru a fi mai simplu de inteles, Michel Montignac a impartit alimentele in trei categorii: proteine, glucide si lipide.

Proteinele

Intra in componenta materiei vii, ele sunt „caramizile” organismului si de aceea nu pot lipsi niciodata din alimentatie. Proteinele sunt de origine animala: carne, lactate, oua, branzeturi. Ele se gasesc sub forma de origine vegetala: nuci, alune, arahide, migdale, nuci de cocos, naut, ciuperci. In functie de activitatea zilnica, de regimul de viata si de greutate, sunt recomandate intre 40 si 60 de grame de proteine pe zi.

Glucidele

Zaharurile sau carbohidratii sunt „rele” interzise in dietele de slabire. Zaharul, produsele de patiserie sau cofetarie, pastele fainoase , alcoolul nu sunt foarte recomandate. In schimb, cerealele integrale, orezul integral, fructele si legumele sunt perfecte atunci cand tinem acest regim.

Lipidele

Si ele pot fi de origine animala (carne, smantana, unt, slanina) sau vegetala (magarina, uleiuri).

Regimul-alimentar-disociat-pe-intelesul-tuturor1Fibrele

Ajuta foarte mult digestia, impiedica depunerea grasimilor si nu ingrasa. Ele sunt foarte recomandate in regimul disociat si trebuie consumate in cantitate mai mare, in mai multe reprize pe zi. Alimentele care contin fibre sunt mai ales vegetale: varza, fasolea, ardeiul, ceapa, usturoiul, spanacul, brocoli, salata verde, ridichile.

Combinatii permise si nepermise

Cele mai permise combinatii si cele care te ajuta sa slabesti, tinand acest regim sunt : proteine-legume, fainoase-legume si legume-fructe. La polul opus, drept combinatii interzise intra: proteine-zaharuri, proteine-fainoase, proteine-grasimi.

Reguli de baza ale regimului alimentar disociat

  • Nu elimina nici o masa – trebuie sa mananci de cel putin 3 ori pe zi
  • Urmatoarele alimente trebuie mancate singure, fara sa le asociati cu altele, la distanta de 2 ore de ultima masa: laptele, pepenii, mierea.
  • Nu exista alimente interzise, exista doar asociatii interzise. Puteti manca orice, dar pastrati intervalul de doua ore intre diferitele categorii de alimente.

Model de meniu disociat

Mic dejun:

  1. 2 oua fierte tari, cafea, ceai sau suc de fructe proaspat stors
  2. 2 felii de sunca de Praga, ceai, cafea sau suc de fructe proaspat stors
  3. 100g branza, o rosie, ceai, cafea sau suc de legume

Gustare:

  1. Salata de telina stropita cu iaurt sau smantana
  2. 6 nuci si 1 mar
  3. 100g orez fiert

Pranz:

  1. 250g peste sau carne fripta ori fiarta, o salata de legume proaspata, acrita cu lamaie
  2. Supa-crema de legume, paste cu sos de rosii
  3. Cartofi fierti cu salata de legume proaspete

Gustare:

  1. Salata de varza proaspata, stropita cu lamaie si ulei de masline
  2. 100g iaurt
  3. Salata de fructe

Cina:

  1. 250g carne de pui fripta sau fiarta, o salata de legume
  2. Peste la gratar, o salata de legume
  3. lapte

Vezi si: 

http://www.tabu.ro/alimente-care-iti-sunt-aliat-cand-tii-dieta/ 

http://www.tabu.ro/uimitor-efectele-curei-de-7-zile-cu-grapefruit/  

http://www.tabu.ro/slabeste-sanatos-echilibrul-alimentar-sau-forumla-421/


Articole asemanatoare
Obiceiuri sanatoase la micul dejun, pranz si cina
Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea III)
Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea II)
Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea I)

Comenteaza acest articol

Regimul alimentar disociat pe intelesul tuturor

by Alexandra Tipter   2 min
0