Tabu
Image default
CULTURE Slider

S-au convins că femeia în rol principal e cheia succesului în box-office-ul mondial

Filmele cu eroine au reușit să le depășească pe cele cu bărbați în rolurile principale la box-office-ul global, în perioada 2014-2017, a arătat un studiu publicat marți.

Sezonul decernării premiilor în industria de film americană este în plină desfășurare, la fel și dezbaterile din jurul producțiilor înscrise în cursa pentru un trofeu. În 2018, filmele cu personajele centrale femei – Lady Bird, Shape of Water și Three Billboards Outside of Ebbing, Missouri – au câștigat aprecierea criticilor de film dar și numeroase premii. Iar lista filmelor înscrise în cursa pentru un Glob de Aur include multe pelicule cu eroine – Lady Gaga a fost nominalizată la categoria cea actriță în rol principal pentru rolul din A Star is Born, Viola Davis pentru Widows, și trio-ul Olivia Colman, Rachel Weisz și Emma Stone la categoriile cea mai bună actriță în rol principal și cea mai bună actriță în rol secundar pentru pelicula The Favourite.

Așadar, se pare că filmele cu femei în rolurile principale depășesc așteptările tuturor. Iar de asta s-au convins și autorii unui studiu realizat de companiile Shift7 și Creative Artists Agency, potrivit cărora filmele cu o eroină în rolul principal le-au depășit pe cele cu un protagonist masculin, la toate nivelurile de buget.

Studiul își are originile în mișcarea Time’s Up și urmărește îmbunătățirea modului în care femeile sunt reprezentate în mass-media și în audiovizual. Din grupul de lucru din spatele studiului a făcut parte și actrița Geena Davis.

Studiul a avut în vedere 350 de filme cu încasări substanțiale, filme cu premiera în intervalul 2014-2017, clasificate în cinci niveluri de buget: sub 10 milioane dolari, între 10-30 milioane dolari, între 30 și 50 milioane dolari, între 50-100 milioane dolari și peste 100 milioane dolari. S-a avut în vedere producțiile cu o femeie în rolul principal, așa cum apare în posterul filmului, în comunicatele de presă sau pe genericul final.

Documentul mai spune că fiecare film care a depășit pragul de încasări de 1 miliard la box-office a trecut, de asemenea, „testul Bechdel”, în care (1) filmul trebuie să aibă cel puțin 2 personaje feminine; (2) cele două femei trebuie să își vorbească una celeilalte; (3) cele două să vorbească despre altceva decât un bărbat.

Geena Davis, care a fondat și care coordonează instituția de cercetare Geena Davis Institute on Gender in Media (Institutul Geena Davis despre probleme de gen în media), afirmă că studiul confirmă propriile ei concluzii. „Am început să strâng date din 2004, înțelegând că există o subiectivitate enormă în această direcție”, declară actrița. „Adevărul este că a vedea femei și fete pe ecran nu doar că este bine pentru toți – mai ales pentru copii – dar este și plăcut și profitabil…”

Și o analiza BBC, de la începutul acestui an, a constatat că filmele de Oscar, cu femei în rolurile principale au avut mai mult succes în box-office-ul mondial.

Wonder Woman, cu Gal Gadot în rolul principal, a fost unul dintre filmele cu o eroină în rolul principal care a strâns 821 milioane de dolari la box-office-ul global. Sequel-ul filmului, Wonder Woman 1984, este programat să aibă premiera în 2020.

ARTICOLE SIMILARE

Venera Arapu. Plus unu

realitatea

Ellen Pompeo prevestește sfârșitul serialului „Anatomia lui Grey”

Andreea Damian

A Night Like This

realitatea

Ramona Păun și-a amânat nunta cu nepotul actorului George Mihăiță

Tabu Tabu

14 destinații din Europa de văzut în 2018. Pe listă se află și un oraș din România

Andreea Damian

Obiective de cuplu, expresia care a invadat rețelele de socializare

Andreea Damian

Scrie un comentariu