Tabu
lifestyle

“Sex and the City”, campionatul mondial de rochii și reclame

Promovat ca fiind Super Bowl pentru femeile din toată lumea – altfel spus, campionatul mondial de vizionări de rochii și pantofi, SATC filmul livrează exact ceea ce se așteaptă de la el: multă modă și o poveste de dragoste ușurică, dar cu suspans. Trucul pe care-l folosește regizorul Michael Patrick King ca să mulțumească cât mai multe fashionistas îl reprezintă montajele gen videoclip în care toate cele patru fete, dar mai ales Carrie, schimbă rochii peste rochii.

Pretextele sunt amuzante: prezentarea personajelor pentru cei care nu au văzut niciodată serialul HBO (probabil pentru rarele cazuri în care vreun bărbat este adus cu forța la cinematograf), trierea hainelor din dulapul lui Carrie pentru marea mutare cu Mr. Big, o ședință foto pentru „Vogue“ (cu rochii de mireasă) și o prezentare de la New York Fashion Week. Patru minivideoclipuri fashion care condensează pe puțini centimetri de peliculă peste 100 de veșminte și aproape tot atâtea branduri de renume.

Așa că SATC filmul e mai degrabă despre modă decât despre orice altă problemă pe care Carrie ori Samantha-Charlotte-Miranda ar putea-o avea cu un bărbat. Pentru că da, John aka Ms. Big îi dă din nou bătaie de cap lui Carrie și o părăsește chiar la nuntă. De aici încolo povestea seamănă cu ceea ce ați văzut sezon de sezon la HBO: Carrie e consolată de fete, iar spectatoarele așteaptă cu nerăbdare să afle dacă se întoarce sau nu Mr. Big. Neavând la dispoziție prea mult timp, între atâtea rochii și prezentări de modă, SATC filmul se concentrează pe Carrie în detrimentul celorlalte trei personaje. Afli însă în viteză că Charlotte e fericită în căsnicie, iar fetița adoptată a crescut și știe să spună „sex“, că Samantha a împlinit 50 de ani și frumușelul ei iubit, Jerrod, are o carieră de succes la Hollywood și că Miranda își administrează la fel de abulic cariera și căsnicia.

Ce s-a schimbat în film față de serial? Producătorii au adus acțiunea mai aproape de lumea reală și au început să definească timpul și spațiul. În primele patru sezoane, pentru a avea un cadru aspirațional perfect, toate episoadele au fost plasate într-o zonă atemporală, cu un decor de primăvară; în sezoanele 5 și 6 au început să fie menționate anotimpurile și au apărut în vestimentație fularele, ba chiar și câțiva fulgi de nea. Acum, cu filmul pentru marele ecran, se trece la nivelul următor și sunt definite foarte clar vacanța, sărbătorile de iarnă și obiceiurile de consum pe care acestea le aduc.

Pentru că, dacă filmul SATC poate să fie definit printr-un alt cuvânt decât „modă“, acela e „consum“ cu tot ceea ce aduce el: publicitate mascată, plasare de produse, menționare de branduri. Sunt șase companii care au avut contracte speciale pentru aparițiile lor în film: Votca Skyy care e sursa tuturor cocktailurilor de pe ecran, apoi o companie mică, online, Bag Borrow or Steal (care se ocupă cu închirierea genților de firmă), Coty (care este și deținătoarea parfumului Sarah Jessica Parker), Glaceau Vitaminwater (un produs Coca-Cola), Mercedes-Benz (care a lansat o mașină special pentru acest film) și bijuteriile H. Stern. Dar pe lângă ele orice alt brand care este acum „en vogue“ este menționat în film, fie și ironic (așa cum se întâmplă cu iPhone-ul la care Carrie refuză să vorbească pentru că nu se descurcă cu noua tehnologie).

În același gen de contracte intră și revista „Vogue“ (noul loc de muncă al lui Carrie) cu care producătorii au realizat un cross promotion, iar Sarah Jessica Parker apare pe coperta din această lună. O mențiune specială, pentru o apariție cu aromă românească: în secvența în care fetele merg la săptămâna modei de la New York, Charlotte are revista „Daily“, care este realizată și condusă de o româncă, Brândușa Niro (nepoata lui Toma Caragiu).

 Dar filmul, care nu-și propune să fie o operă de artă, ci doar o distracție de sfârșit de săptămână, mai depășește o graniță a Hollywoodului: oferă roluri principale unor femei trecute de 40 de ani și reușește cu resurse inteligente de promovare să facă, în doar 3 zile de la lansare, aproape 60 de milioane de dolari din vânzarea biletelor, cea mai mare sumă încasată vreodată în weekendul de lansare pentru o comedie romantică. (Filmul e de vineri în cinematografele din toată țara).

ARTICOLE SIMILARE

NICU COVACI despre SERGIU NICOLAESCU: “Sa-l ia mama dracului!”

Daniel Radcliffe: Am fost dependet de alcool

realitatea

Susan Boyle, o divă cu pretenții?

realitatea

Nicolette Sheridan la Romantica

realitatea

Doina Levintza prezintă Haute-couture în teatru la Madrid

realitatea

Mihaela Radulescu si Andreea Marin, REACTII PUTERNICE cand au aflat ca vor fi colege

1 comentariu

Scrie un comentariu