Tabu
Image default
HEALTH Slider

Stomach Vacuum, tehnica marilor maeștri. Îți subțiază talia fără efort

Tonifică silueta, subțiază talia, conferă energie … beneficiiile Stomach Vacuum sunt numeroase. De la Arnold Schwarzenegger la Alexandra Rosenfeld, sportivii și yoghinii au adoptat cu toții această tehnică neobișnuită. De unde vine această metodă ancestrală și cum o practici corect? Un expert ne oferă toate sfaturile entru a începe fără probleme.

„Stomach Vacuum” sau „Uddiyana bandha” în limba sanscrită înseamnă literalmente „a-ți suge burta”. Este vorba despre o mișcare destul de blândă și la îndemâna atât a sportivilor începători, cât și a celor cu experiență: „Este o tehnică originară din India, yoghinii o practică în timpul sesiunii lor de meditație” spune Anaïs Jazmine, „atunci, a fost popularizată în anii ’70 în Statele Unite de către sportivi de nivel înalt și culturiști precum Arnold Schwarzenegger pentru a obține faimoasa figură în V cu talia foarte subțire”.

Cum se face corect?

Tehnica Stomach Vacuum se bazează pe munca abdominală care se exercită doar prin respirație. Această așa-numită respirație „toracică”, utilizată pe scară largă în Yoga și Pilates, permite lucrul mușchilor abdominali în hipopresiv și angajarea abdominală transversală care este cel mai adânc mușchi din abdomen.
Mișcarea se practică pe genunchi, în patru labe sau culcat pe spate, fără niciun echipament. Inspirați profund pe nas, apoi expirați tot aerul din plămâni și stomac prin gură aducând buricul mai aproape de coloana vertebrală. Blocați respirația și rămâneți câteva secunde în apnee, apoi sugeți burta cât mai mult posibil spre coaste. Pentru mai multă eficiență, antrenorul ne recomandă să exersăm respirația Ujjayi din Yoga. Expirația trebuie să vină din gât. Imaginați-vă că aveți o fereastră în față și că încercați să o aburiți. Pe măsură ce expirați, simțiți că perineul este activ.

5 efecte pozitive ale „vacuumului”

Energizant

Exerciţiul echilibrează sistemul nervos – calmează şi înviorează simultan. Pe pereţii esofagului, stomacului şi intestinelor se află numeroase fibre ale nervului vag. Dacă exerciţiul este îndeplinit corect (în momentul reţinerii respiraţiei şi tragerii diafragmei) ele sunt stimulate activ, provocând un efect parasimpatic (calmant). Totodată (la inspiraţie, după reţinerea respiraţiei), frecvenţa cardiacă creşte.

Însănătoşeşte tot sistemul digestiv

Exerciţiul are efect de masaj asupra organelor de interne şi tractului digestiv, stimulând mişcarea peristaltică (activitatea) şi îmbunătăţind digestia

Se trage abdomenul

Nu, nu e datorită antrenamentului muşchilor abdominali – ei nu sunt implicaţi în acest exerciţiu. Efectul de vid se obţine datorită tragerii diafragmei sub coaste în urma diferenţei de presiune. Stimularea de acest gen poate elimina tulburările digestive şi reduce flatulenţa (formarea de gaze), iar subţierea taliei este doar un rezultat, dar foarte plăcut.

Îmbunătăţeşte rezistenţa

Rezistenţa are legătură directă cu viteza şi profunzimea respiraţiei. Unul din muşchii respiratorii principali este diafragma. Ea separă cavitatea abdominală de plămâni, totodată împingând plămâni în timpul expiraţiei şi dilatându-se în timpul inspiraţiei. Diafragma funcţionează în regim automat de la prima suflare până la ultima, dar o putem conduce şi conştient.

Influenţează sistemul circulator

Uddiyana intensifică procesul întoarcerii venoase. Presiunea în vene este mai mică, decât în artere şi adesea sângele stagnează în picioare şi în organele pelviene. Exerciţiul vacuum are efect similar cu al asanelor inverse – uşurează povara exercitată asupra sistemului cardiovascular.

ARTICOLE SIMILARE

Afacerea cu cosmetice a ajutat-o pe Rihanna să devină cea mai bogată cântăreaţă din lume

Andreea Damian

Cântăreața chiliană Mon Laferte și-a expus sânii la Latin Grammys în numele protestelor din țara sa

realitatea

Cultura migdalului pune în pericol albinele, iar lactatele ne fac rău. Deci, ce lapte ar trebui să bem?

Andreea Damian

Tendința sezonului primăvară-vară 2021: UPCYCLING-ul

Andreea Damian

Moduri istețe de a face sistemul digestiv să funcționeze fără probleme de sărbători

Andreea Damian

RECENZIE: Despre casa plină de clișee construită de Trier pentru vreun premiu

Dora Constantinovici

Scrie un comentariu