Home > Health > Diete > Stresul creste riscul de obezitate – Relaxarea si somnul linistit ajuta la slabit

Stresul creste riscul de obezitate – Relaxarea si somnul linistit ajuta la slabit

Stresul ne afecteaza organismul zi de zi, ne provoaca tulburari ale metabolismului si acest lucru este un factor care contribuie la acumularea de kg in plus. Potrivit specialistilor stresul este o cauza a sindromului metabolic, care poate duce la dezvoltarea unor boli de inima si boli circulatorii. Sindromul metabolic este un precursor al diabetului zaharat de tip II si de asemenea poate da nastere la mai multe probleme in organism: acumularea de grasime in zona abdominala (colaceii din jurul taliei), cresterea nivelului de zahar din sange, hipertensiunea arteriala si altele. Tinand cont de toate aceste aspecte, exista doar un singur lucru pe care il putem face pentru a preveni imbolnavirea organismului si anume sa reducem stresul.

Stresul poate duce la cresterea in greutate. Din cauza stresului este afectat ritmul circadian, apar insomniile si tulburarile hormonale. In mod normal noaptea ar trebui sa creasca nivelul melatoniei care predispune la somn, iar dimineata sa creasca hormonul cortizol. Stresul face ca acest ritm normal sa fie perturbat si sa apara tendinta de ingrasare. Oamenii stresati pot suferi frecvent de insomnie, au pofta de mancare si de aceea incep sa consume alimente in timpul noptii. Stresul duce la insomnie, iar insomnia creste nivelul de hormon al foamei. Dupa o noapte nedormita apare senzatia de foame intensa, pofta de a manca mai ales alimente bogate in calorii (cum sunt carbohidratii), care ingrasa.

Pentru a reduce stresul trebuie sa invatam sa ne relaxam. Acest lucru nu este foarte greu, se poate face cu putina vointa si efort. Cel dintai trebuie sa ne dam seama de factorii care ne induc starea de stres si deci, sa reducem pe cat posibil cauzele stresului. Relaxarea nu este o stare care ne vine in mod natural, ea trebuie dobandita prin anumite metode, ca de exemplu:

Ne putem detensiona corpul realizand cateva miscari de stretching sau de fitness care ajuta la o buna oxigenare a creierului, la imbunatatirea circulatiei sangelui.

Putem face sport pentru a elimina energia negativa acumulata in organism.

Nutrientii au un rol important in functionarea metabolismului si mentinerea sanatatii organismului. Suplimentele de minerale si vitamine (B, C, zinc, magneziu) ajuta la prevenirea si reducerea stresului. Potasiul si magneziul ajuta la echilibrarea glandelor suprarenale. Antioxidantii ofera protectie organismului impotriva radicalilor liberi si efectelor negative ale stresului.

Sauna sau baile calde cu aburi ajuta la relaxarea corpului si diminuarea stresului. De asemenea prin astfel de metode se imbunatateste circulatia sangelui, se face o detoxifiere a organismului, se echilibreaza nivelul de zahar din sange si se poate scadea in greutate.

Exercitiile respiratorii ajuta la calmarea starilor de nervi si de stres. Pentru astfel de exercitii este recomandata pozitia lotus, turceste, pe care o adopta persoanele care fac yoga sau meditatie, tin spatele drept, picioarele incrucisate si mainile relaxate. Se inspira lent pe nas, se mentine respiratia 2secunde, iar apoi se expira usor (cat numeri pana la 7). Concentrarea pe respiratie se face incet si cat mai bine, se respira profund, lent si adanc. Repetand aceasta tehnica respiratorie apare o senzatie de relaxare in organism atat la nivel fizic cat si psihic.

Anumite plante medicinale ajuta la reducerea stresului, a hiperactivitatii si la calmarea starilor de nervi. Dintre acestea fac parte ginsengul si lemnul-dulce.

Somnul este foarte important si trebuie respectat pentru a putea face fata activitatii de zi cu zi. Pentru a avea un somn linistit trebuie ca patul sa fie confortabil iar lenjeria de pat de calitate. Cele mai bune pentru organism sunt lenjeriile de pat din tesaturi naturale (bumbac, in, matase) si care se gasesc in diferite variante de modele, imprimeuri sau alte elemente ce tin de design. Exista chiar si lenjerii 3D care sunt de lux, au imprimeuri uimitoare si sunt confectionate din materiale naturale, din bumbac satinat.

Alte metode de relaxare si de combatere a stersului sunt: exercitiile yoga, meditatia, anumite rugaciuni, dansul, lectura, muzica, vizionarea unui film frumos, concentrarea pe imagini mentale si ganduri pozitive.


Articole asemanatoare
De ce ești nervos, introvertit și irascibil? – Cum poți să te calmezi imediat?
Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea II)
Esti stresat? – Poti scapa de stres daca pleci in vacanta la munte!
3 moduri in care iti mentii calmul pe parcursul zilei

Loading...

1 Response

Comenteaza acest articol

Stresul creste riscul de obezitate – Relaxarea si somnul linistit ajuta la slabit

by Madalina Antal   2 min
1