Home > Health > Diete > Sucul de țelină, tonic pentru sănătate sau doar aceeași Mărie cu altă pălărie de marketing?

Sucul de țelină, tonic pentru sănătate sau doar aceeași Mărie cu altă pălărie de marketing?

țelină

Anul abia începuse când sucul de țelină a început să-și facă simțită prezența la tot pasul: pe rețelele de socializare, în micile cafenele, în articole, în centrele wellness. Suntem în 2019, iar industria wellness a decis că este momentul să treacă de la consumul de „suc verde” la cel de solide. Multe persoane au încetat astfel să mai urmeze dieta cu sucuri naturale.

Excepții au fost, cel puțin în USA, unde sucul de țelină se vinde mult mai bine decât cel de kale și a înregistrat recent o creștere de 454% a vânzărilor, dar îl face greu de găsit în Marea Britanie. Și ușor, ușor a devenit un trend. Nu va surprinde pe nimeni faptul că omul din spatele acestei mode este și un bun prieten al companiei Goop, deținută de actrița Gwyneth Paltrow.

Nutriționistul Anthony William, autoproclamat inițiator al mișcării globale Celery Juice, a scris multe cărți pe această temă. Datorită lui foarte multe vedete internaționale consumă suc de țelină, Robert De Niro, Pharrell Williams sau Elle Macpherson. Nu William a descoperit sucul de țelină, dar a recunoscut băutura ca pe un puternic tonic pentru sănătate sau „un instrument de vindecare pentru fiecare simptom și stare imaginabilă”.

Există diverse boli care pot fi tratate cu ajutorul consumului de țelină, spune expertul, citat de The Guardian, printre care afecțiuni autoimune, acnee, eczeme, psoriazis, migrene, reflux de acid gastric, dependențe, anxietate, depresie, oboseală, probleme cu greutatea, balonare, constipație. Sucul este, de asemenea, foarte „hidratant”- fără îndoială, dat fiind că țelina conține 95% apă. Din păcate, durerile de spate nu apar menționate, dar cred că nu strică încercat să le tratați cu ajutorul sucului de țelină.

Nutriționistul sugerează că lichidul trebuie băut dimineața pe stomacul gol. După ce l-ați consumat trebuie să așteptați un sfert de oră înainte de a consuma altceva. De asemenea, nu este indicat să îl amestecați cu alte produse dedicate bunăstării precum oțet de cidru de mere, colagen sau cărbune activ. Puteți consuma între 200 ml și 1 litru  de suc de țelină zilnic.

Atât frunzele, cât şi tulpina ţelinei au virtuţi vindecătoare excepţionale. Sucul are efecte în convalescenţă, astenie, surmenaj, nervozitate, febră, reumatism, gută, tuse, catar bronşic, obezitate, de drenor pulmonar şi hepatic şi remineralizant. Extern, se aplică sub formă de comprese pe plăgi, ulcere, cancer de piele, afecţiuni oftalmice şi în gargare contra ulceraţiilor din gură.

Sucul din rădăcini este un excelent depurativ, cu rol în eliminarea toxinelor din corp la persoanele care lucrează într-un mediu poluat, la cei care consumă multă carne, aditivi alimentari sintetici, tutun şi medicamente de sinteză.

Articole asemanatoare
Top 10 mâncăruri afrodisiace

2 Responses

  1. Nu am blender, pun telina tocata in salate, e eficienta dar nu pot sa va zic la ce ca inca nu m-am prins:).

    Altfel, pe piatza industriei alimentare au fost sute de “valuri” informationale false: ia spanacul (desene animate cu Popeye) si ca are fier, na ca spanacul nu are asa mult fier, lasa grasimea si ia margarina ca sa nu faci colesterol, apoi ca margarina nu este sanatoasa si grasimea este revalorificata, apoi a aparut regimurile disociate (dukan, hiper proteic etc) apoi s-au demonstrat nu stiu cate carentze/boli la cei ce le tzin, s-a zis ca grasimea e nasoala si ca da probleme hepatice/diabet/alte cele, acum s-a aflat ca de fapt faina si zaharul si prelucrarea termica e nasoala, a fost moda algelor (spirulina si clorila sau cum le cheama), apoi moda limonada oricand, etc etc.
    Concluzia: omul ar baga orice in el sa se simta mai bine, dar f. putini oameni ar scoate din ei fix ceea ce le face rau: prea multe alimente, prea multe alimente gatite termic, prea mult alcool/tutun, prea multe conflicte etc.

Comenteaza acest articol

Sucul de țelină, tonic pentru sănătate sau doar aceeași Mărie cu altă pălărie de marketing?

by Andreea Damian   2 min
2