Tabu
BEAUTYSlider

Tendința Fox Eye continuă să se răspândească. Dar criticii insistă că e rasistă

„Ochii Ching Chong!”, așa îi numeau copiii din școlile elementare pe colegii lor de origine asiatică. A fost o insultă rasistă folosită în mod ocazional, pentru a-și bate joc de originile lor: în sus pentru japonezi, în lateral pentru chinezi, în jos pentru coreeni.

Pe rețelele sociale a înflorit o tendință de frumusețe, inspirată din această insultă rasistă: Fox Eye (ochi de vulpe). Pe Instagram, TikTok și YouTube, oameni din întreaga lume au postat videoclipuri și fotografii care încearcă – folosind machiaj și alte tactici pentru a imita ochii asiaticilor, în formă de migdale. I-ai văzut probabil la Kendall Jenner, Bella Hadid și Megan Fox.

Tutorialele de machiaj arată cum să folosiți o combinație de farduri de pleoape, creion de ochi și gene false, pentru a obține ochi alungiți. Sfaturile includ rasul de la capătul sprâncenelor și redesenarea acestora pentru a apărea mai drepte și aranjate în sus. Alții au sugerat, de asemenea, să îți prinzi părul foarte strâns într-o coadă sau să folosești bandă pentru a-ți alungi ochii.

La fel ca alte câteva tendințe, tendința ochiului de vulpe devine virală, dar a început să devină și o tendință controversată.

Care este problema în acest aspect de tendință Fox Eye?

Diferiti utilizatori de pe rețelele de socializare susțin că tendința de machiaj a ochilor vulpe este o tendință rasistă față de asiatici. Un utilizator a distribuit pe rețelele de socializare că rasismul față de asiatici este atât de normalizat. La fel ca mulți oameni din Asia și America care au condamnat tendința, dr. Agnes Ju Chang, dermatolog medical și cosmetic certificat de consiliu, consideră că aspectul este ofensator, deoarece acest tip de aspect a fost folosit pentru a-și batjocori asiaticii pentru forma ochilor. „Am fost un subiect al insultelor rasiale asociate cu forma ochilor mei”, spune Chang, de origine coreeană. „Gestul înclinat asociat cu această tendință de machiaj este … foarte insensibil.”

Kelly H. Chong, profesor de sociologie la Universitatea din Kansas, definește însușirea culturală ca fiind adoptarea, adesea neacreditată sau inadecvată, a ideilor, practicilor, obiceiurilor și marcajelor de identitate culturală ale unui grup de către membrii unui alt grup care au privilegii mai mari sau putere.

Ea indică trecutul incomod de la Hollywood în însușirea formei ochilor asiatici. La începutul anilor 1930, make-up artistul Cecil Holland a folosit tehnici – unele, similare cu crearea ochilor de vulpe astăzi – pentru a transforma actorii albi în personaje asiatice ticăloase, precum Fu Manchu. Și Mickey Rooney, actorul alb, care joacă rolul vecinului japonez cu accent în „Mic dejun la Tiffany” a avea „ochi de vulpe”.

Unii dintre make-up artiștii au găsit-o ca o însușire culturală, în timp ce alții o sărbătoresc, considerând-o drept recunoaștere a frumuseții asiatice.

Când tendințele sociale devin virale

Ceea ce este considerat atractiv în aceste zile este influențat în mod semnificativ de social media, unde tendințele de frumusețe pot deveni rapid virale și, la fel de repede, pot deveni la fel de repede distructive pentru încrederea și valoarea de sine a unei persoane. Pe Tiktok, hashtagul #foxeye a acumulat deja 72,8 milioane de vizualizări, în timp ce pe Instagram, hashtagul #foxeyes are peste 70.000 de postări.

La fel ca majoritatea tendințelor de frumusețe, nebunia pentru ochii vulpii va dispărea în cele din urmă. Dar exact asta este problema, potrivit Stephanie Hu, fondatorul Dear Asian Youth, o organizație din California care încurajează activismul asiatic.

Într-o postare pe Instagram , intitulată „Problema cu tendința #FoxEye”, organizația a scris: „Deși este posibil să nu fi provenit din rea intenție, ne însușește ochii și ignoră rasismul din trecut”. „Se pare că este o tendință temporară”, a spus Hu, adăugând că ea crede că forma ochilor asiaticilor nu este doar ceva care trebuie adoptat în mod obișnuit și apoi abandonată atunci când tendința s-a încheiat.
„Ochii noștri sunt ceva cu care trebuie să trăim în fiecare zi”, a spus Stephanie Hu pentru CNN.

ARTICOLE SIMILARE

Fructul ideal pentru arderea grăsimilor de pe abdomen

Andreea Damian

Transformare radicală pentru Billie Eilish: a adoptat culoarea de păr perfectă pentru iarnă

Andreea Damian

Palatul Buckingham, prima reacție după interviul lui Harry și Meghan la Oprah

Andreea Damian

Un câine super deștept își cumpără fursecuri cu o nouă formă de bani – frunzele

realitatea

Bella și Gigi Hadid au transformat cărțile în noul accesoriu fierbinte al anului 2019

Dora Constantinovici

Trenduri de nuntă în 2019 – Cele mai apreciate stiluri de nuntă

realitatea

Scrie un comentariu