Tabu
FASHIONSlider

Tot ce trebuie să știi despre faimoasele genți IT sau IT bags

Geanta IT a existat de mult, de la modelul Hermes Kelly, un clasic practic, structurat, numit după Grace Kelly, care și-a folosit geanta pentru a-și ascunde burtica de gravidă și care s-a dovedit extrem de populară, până la geanta matlasată a brandului Chanel și cea cu mânere de bambus Gucci. Geanta IT este o geantă născută în perioada de după război.

În anii ’90, conceptul de IT bag a revenit. Dior lansează în 1995 geanta Chouchou. Era realizată manual și conținea literele din cuvântul Dior la mânere. Geanta a devenit populară când i-a fost oferită prințesei Diana de Prima Doamnă a Franței Bernadette Chirac. Diana era cea mai fotografiată femeie din lume, prin urmare geanta Chouchou a devenit cea mai fotografiată geantă. În 1996, Dior redenumește geanta în onoarea prințesei Diana – Lady Dior.

În 1997 apare geanta Baguette de la Fendi, o geantă mică de umăr, îngustă, lunguiață, cu baretă scurtă, care se poartă foarte aproape de corp, așa cum le place franțuzoaicelor. A apărut într-o gamă amețitoare de culori și materiale, de la modelul simplu  până la modelul exotic cu paiete. Geanta a fost în contrast puternic cu design-urile minimaliste populare în acea perioadă. Geanta baguette a fost popularizată de către personajul monden jucat de Sarah Jessica Parker în serialul Totul despre sex. Cu această geantă, Fendi a propus un tip diferit de geantă care a dominat piața mulți ani la rând.

John Galliano, directorul creativ al mărcii Givenchy, apoi al casei Dior a creat DIOR Saddle Bag. Creată iniţial în 1999, pentru colecţia de Primăvară/Vară 2000, geanta a stârnit furori şi la momentul respectiv, fiind purtată de crema celebrităţilor de la Hollywood şi chiar în Totul despre sex, la braţul lui Carrie Bradshaw, dobândind astfel statutul de geanta must have al momentului. Crush-ul în materie de genţi al anului 2000 devine şi must have-ul anului 2018. Maria Grazia Chiuri a reintrodus modelul Saddle în colecţia de Toamnă/Iarnă 2018-2019, reinterpretând modelul clasic într-o formulă extrem de similară ce vine în 15 versiuni.

E greu de crezut asta acum, dar în 2001, la lansarea inițială, Lariat Balenciaga se vindea foarte greu. Inspirată de accesoriile cu franjuri ale motocicliștilor, Lariat a devenit peste noapte un IT bag. În 2001, designerul Nicolas Ghesquiere a creat geanta Lariat folosind o piele specială. La vremea respectivă pielea de lux era rigidă, dar el a folosit piele moale și flexibilă. Geanta nu avea logo, cum aveau genților altor mărci. Datorită supermodelului Kate Moss și a altor colege, geanta a devenit una dintre cel mai bine vândute genți ale momentului.

Desginerii au fost nevoiți mereu să creeze noi modele pentru a se menține în preferințele clienților. Marc Jacobs, apoi Louis Vuitton s-au asigurat că și creațiile lor devin IT bags, așa că au colaborat cu diferiți mari artiști. Mai întâi a fost Graffiti Bag (2001), în colaborare cu Stephen Sprouse, apoi parteneriatul cu artistul Takashi Murakami care a recreat clasica monogramă LV în 33 de culori pe un fundal alb-negru.

În 2002 Chloé lansează o linie de genți, modelul The Paddington devenind prima geantă de tipul „it-bags”. În 2005, designerul Chanel, Karl Lagerfeld, lansează geanta Chanel 2.55, comemorând aniversarea a 50 de la apariția originalului (creat de Coco Chanel). Modelul de lux Chanel 2.55, numită după momentul în care a apărut, februarie 1955, a crescut constant de când a fost lansată. Geanta, fără niciun dubiu, cel mai faimos model al tuturor timpurilor, a început să vândă pentru 220 de dolari iar acum a ajuns la 5.500 euro.

În prezent, e mai greu pentru o geantă să domine sezonul și să câștige statutul de IT bag. Moda se schimbă repede, iar concurența e mare. Cu această nouă generație dinamică de directori de creație la cârma marilor branduri de lux, Alessandro Michele la gucci, Demna Gvasalia la Balenciaga, JW Anderson la Loewe și Daniel Lee la Bottega Veneta, e greu să relansezi clasicele grenți să să creezi noi modele must-have.

ARTICOLE SIMILARE

Laura Cosoi, taxată de fani după ce s-a fotografiat pe jumătate dezbrăcată și a postat imaginea pe internet

Andreea Damian

Cristina Joia, o nouă operaţie după ce a fost desfigurată. Cum arată acum

Andreea Damian

Viva Four-Ever: Spice Girls anunță un turneu de aniversare (fără Victoria Beckham)

realitatea

Ioana Croitoru și Oana Hurdubelea

realitatea

Ilie Năstase nu renunță la dorința de a mai avea un copil la 77 de ani

Andreea Damian

Carine Roitfeld lucrează freelance pentru Chanel şi Fendi

realitatea

Scrie un comentariu