Tabu
HEALTH

Tot ce trebuie să știi despre postul intermitent

postul intermitent

Practica postului intermitent pare să aibă doar avantaje. Printre acestea: efecte reale asupra sănătății – cum ar fi reducerea riscurilor de boli cardiovasculare, boala Alzheimer, îmbunătățirea nivelului de colesterol – efecte asupra aspectului – cum ar fi pierderea în greutate, îmbătrânirea prematură a celulelor – inclusiv bunăstarea generală cu energie fizică și mentală crescută.

Ce este postul intermitent?

Postul intermitent este un mod de nutriție care alternează fazele postului și aportul alimentar. Toată lumea practică postul intermitent! Majoritatea oamenilor se referă la postul intermitent ca o modalitate de a mânca, care prelungește durata postului (adică atunci când mâncarea din masa anterioară a fost absorbită și procesată).

Mâncarea limitată în timp este o abordare populară și este folosită în mod obișnuit cu un regim de 16:8, ceea ce înseamnă un fast de 16 ore și o fereastră de 8 ore pentru mâncare. Acest lucru se realizează de obicei prin săritul peste micul dejun. Alte protocoale de post intermitent includ: dieta 5: 2 (consumând doar 500 kcal două zile pe săptămână) sau post alternativ de zi.

Există o metodă preferată?

Dieta 5: 2 și postul alternativ de zi sunt ambele bazate pe deficit de calorii, în timp ce dieta limitată în timp vizează o abordare diferită. În ciuda acestui fapt, cercetările arată că persoanele active tind să-și reducă spontan aportul de energie atunci când fereastra lor zilnică este limitată. Deci, toate protocoalele de repaus intermitent ar trebui să conducă la pierderea în greutate, cel puțin pe termen scurt, mai ales dacă în prezent sunteți supraponderali.

Multe persoane care adoptă această dietă consideră că este mai ușor să sară peste micul dejun. Este alegerea personală a unui individ să urmeze un protocol de post intermitent, care să fie compatibil cu stilul de viață și aliniat obiectivelor de sănătate.

Care sunt principalele avantaje?

Unul dintre principalele beneficii ale postului intermitent este pierderea în greutate din cauza consumului redus de calorii. În timpul postului, eliberarea hormonului insulină este suprimată. Deoarece pierderea în greutate are beneficii metabolice independente, efectele postului intermitent ar trebui luate în considerare împotriva unui grup de control (calorii) care nu își schimbă obiceiurile alimentare. Cercetările timpurii sugerează că beneficiile unor protocoale de post intermitent sunt, cel puțin parțial, independente de echilibrul energetic.

Alt beneficiu este sensibilitatea îmbunătățită la insulină, care este un predictor cheie al riscului cardiovascular. Postul ajută, de asemenea, la reglarea autofagiei, un proces care implică descompunerea și reciclarea materialului celular. Acest lucru poate ajuta la reducerea nivelului de inflamație și stres oxidativ, ale căror niveluri ridicate sunt factori de risc pentru mai multe boli cronice.

Un alt aspect atractiv al postului pentru persoanele care s-au luptat cu greutatea lor este mesajul mai simplist și mai ușor de urmărit decât abordările dietetice mai tradiționale, cum ar fi numărarea caloriilor. Fezabilitatea pe termen lung a postului intermitent în comparație cu aceste metode va determina în cele din urmă caracterul adecvat al acestei diete.

Măsuri de precauție

Este recomandat să consultați un nutriționist înainte de a vă supune oricăreia dintre disciplinele postului intermitent. La început, puteți încerca să creșteți treptat lungimea postului nocturn, de exemplu prin tăierea gustărilor de seară, înainte de a trece la o dietă mai structurată. Multe persoane consideră că apa minerală este benefică în reducerea foamei în timpul postului. Restricțiile puternice de calorii și postul regulat prelungit (> 24 de ore) nu sunt recomandate, în general, datorită creșterii proteolizei (descompunerea musculară) asociată cu aceasta.

Cât de des ar trebui să practici postul intermitent pentru a vedea beneficiile?

Nu există suficiente cercetări pentru a oferi un răspuns concret. Studiile pe rozătoare au arătat că beneficiile metabolice ale postului intermitent persistă atunci când accesul fără restricții la alimente este permis în weekend. Acest lucru ar putea ușura sarcina socială a postului intermitent.

ARTICOLE SIMILARE

Câinii detectează cancerul cu o acuratețe aproape perfectă

Andreea Damian

Persoanele de culoare ar putea fi mai afectate de COVID-19 decât albii. Explicația oamenilor de știință

Andreea Damian

Plouă plastic: fibrele microscopice cad din cer în regiunea Munților Stâncoși

realitatea

O nouă procedură medicală ar putea amâna apariția menopauzei cu până la 20 de ani

Andreea Damian

Lily Allen era să fie anesteziată cu forța de către șase asistente din cauza unei crize nervoase

realitatea

Intelege-ti propriile emotii, asculta-ti corpul!

realitatea

2 comentarii

Tot ce trebuie să știi despre postul intermitent - Stiri ROmania 29 July 2020 at 10:51

[…] Citește continuarea pe tabu.ro. […]

Răspunde
Postul intermitent. Ce este, de fapt, si tot ce trebuie sa stii despre el 31 July 2020 at 21:00

[…] Postul intermitent. Este recomandat sa consultati un nutritionist inainte de incepe acest post. Puteti initial sa cresteți treptat lungimea postului nocturn, de exemplu prin taierea gustarilor de seara, Abia apoi puteti trece la o dieta mai bine structurata. Multi cred ca apa minerala este benefica in reducerea foamei din timpul postului. Restrictiile drastice de calorii si postul regulat prelungit (> 24 de ore) nu sunt recomandate de catre specialisti, scrie tabu.ro. […]

Răspunde

Scrie un comentariu