Tabu
HEALTH

Trezirile dese în timpul nopții ar putea provoca un infarct

infarct

Somnul fragmentat afectează memoria și capacitatea creierului de a forma „amintiri”. Un studiu recent arată că acesta are efecte și mai grave asupra sănătății. Trezirile dese în timpul nopții crește riscul producerii unui infarct, sunt de părere specialiștii în somnologie.

Lipsa somnului sau somnul fragmentat are efecte imediat asupra stării noastre de a doua zi, dar pericolele asociate cu acest fenoment sunt mult mai grave, cred specialiștii. Motivul ar fi că trezirile dese în timpul nopții ar putea dubla riscul de a suferi un atac de cord mortal. Același lucru este valabil și pentru aceia dintre noi care se culcă foarte târziu.

Un studiu japonez a pus laolaltă aceste constatări, după monitorizarea obiceiurilor de dormit de la aproape 13.000 de participanți. Nu numai că cei care s-au trezit în timpul nopții sunt cu 99% mai susceptibili de a suferi un atac de cord, dar a existat și un risc crescut de 37% de a avea un accident vascular cerebral, raportează The Sun.

De asemenea, s-a stabilit o legătură între alte simptome ale lipsei somnului și o creștere a șanselor de boală cardiacă ischemică (un atac de cord sau angină severă), la persoanele care au avut nevoie de mai mult de o jumătate de oră pentru a adormi.

Rezultatele studiului arată că un somn sărac deteriorează sănătatea și poate duce la apariția bolilor cardiovasculare.

 

 

ARTICOLE SIMILARE

TABU: Invenția care ar putea ajuta bărbații să-și alăpteze bebelușii

Andreea Damian

Câinii detectează cancerul cu o acuratețe aproape perfectă

Andreea Damian

Descoperire uimitoare despre corpul feminin

Andreea Damian

Mananca ceva gustos chiar si atunci cand nu ai timp sa gatesti!

realitatea

Cum a slăbit de fapt Beyonce după nașterea gemenilor? Totul despre dieta sa. FOTO

Andreea Damian

Simptome care ar trebui să te trimită imediat la medic – partea II

Andreea Damian

1 comentariu

Ceaiul de banane, remediul natural împotriva insomniei - Realitatea de Cluj 17 May 2018 at 19:28

[…] Ceaiul de banana este considerat cel mai puternic somnifer natural. Coaja de banană are un conținut ridicat de magneziu, un mineral care combate efectele stresului, relaxându-ne sistemul nervos și oferindu-ne un somn odihnitor. Totodată, previne trezirile din timpul nopții. […]

Răspunde

Scrie un comentariu