Tabu
CULTURESlider

Twitter interzice reclamele politice

Twitter va interzice reclamele politice, a anunțat CEO-ul companiei, într-o acțiune care va crește presiunea asupra Facebook, la care e supusă platforma, de a bloca tentativele de influenţare a alegerilor prin intermediul informaţiilor false.

Noua politică, anunțată miercuri pe Twitter de Jack Dorsey, va intra în vigoare pe 22 noiembrie și se va aplica la nivel global la toate reclamele electorale, precum și la anunțurile legate de probleme politice.

Dorsey crede că „răspândirea mesajelor politice trebuie câştigate, nu cumpărate”. „În timp ce publicitatea pe internet este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru agenții de publicitate comerciali, această putere aduce riscuri semnificative pentru politică”, a arătat într-un comunicat Jack Dorsey.

Decizia Twitter vine la câteva săptămâni după ce Facebook s-a împiedicat de aceeași problemă. Dar Facebook a luat decizia de a nu verifica veridicitatea postărilor publicate de politicieni, ci doar pe aceea a reclamelor electorale. Asta a provocat nemulţumirea candidaţilor democraţi în alegerile prezidențiale din 2020, cum ar fi Joe Biden. Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a apărat decizia companiei, afirmând că nu vrea să îngrădească discursul politic.

Dorsey a explicat motivațiile din spatele deciziei sale. Răspândirea mesajelor politice online „nu ar trebui să fie compromisă de bani”, a scris el. Starea avansată a tehnologiei de publicitate digitală, inclusiv „optimizarea bazată pe învățare automată a mesajelor și a micro-orientării” și a deepfake-urilor – înregistrări video sau audio care arată și sună ca și cum ar fi reale, însă, de fapt, nu au existat – combinate cu poluarea ecosistemului informațional online cu dezinformare, „prezintă provocări complet noi la discursul civic”.

„Nu este vorba despre libera exprimare.”, spune Dorsey. „Este vorba despre a plăti pentru impact. Iar plata pentru a crește impactul unui discurs politic are ramificații puternice pe care infrastructura democratică din zilele noastre s-ar putea să nu reușească să o administreze.” Twitter a mai analizat o serie de politici prin care să împiedice politicienii să facă declarații false pe platforma sa. Dar încă nu au fost puse în aplicare.

Dorsey i-a trimis președintelui Facebook un alt contraargument: „Nu este credibil pentru noi să spunem: <<Muncim din greu pentru a împiedica oamenii să răspândească informații false pe platformele noastre, dar dacă cineva ne plătește să facă asta și obligă oamenii să îi vadă anunțul lor politic … ei bine … ei pot spune tot ce vor!>>”.

Schimbările anunțate de Twitter vor afecta reclamele candidaților. Însă reclamele care încurajează participarea alegătorilor la vor  fi în continuare permise, împreună cu alte excepții.

ARTICOLE SIMILARE

Sărbătoritul zilei de 10 iulie

realitatea

Sărbătoritul zilei

realitatea

Distanțare socială la cinema. Parisul lansează primul cinematograf pe apă

Andreea Damian

Simbol antic pe zonele intime, noua modă a costumelor de baie printre vedetele autohtone

Andreea Damian

COUPLE ALERT | Jennifer Aniston și David Schwimmer, mai mult decât „prieteni”

Andreea Damian

DE CE a fost data afara Gianina Corondan de la TVR

Scrie un comentariu