Tabu
Image default
FASHION Slider

Viitorul modei este neutru din perspectiva genului

Un număr din ce în ce mai mare de mărci au lansat colecții unisex sau polisexuale. Louis Vuitton, Balenciaga, Marc Jacobs, Karl Lagerfeld și Stella McCartney sunt doar câteva dintre brandurile care abordează diferit moda, lansând colecții care nu sunt doar pentru femei sau doar pentru bărbați.

Casele de modă doresc să se alinieze unui curent, care ne permite să ne exprimăm liber, așa că au făcut o schimbare activă pentru a permite clienților lor și oricărei persoane să decidă ce cumpără și ce vor să poarte. Clasificăm anumite articole de îmbrăcăminte ca fiind construite în mod tradițional pentru o anumită formă a corpului.

Viitorul modei nu mai are masculin sau feminin. El va fi NEUTRU, în care colecții fără gen vor fi destinate tinerilor fluizi. Așa ca, Harry Styles, care a îndrăznit și a avut curajul să îmbrace rochii și fuste! Sau Billie Eilish,  care preferă outfituri care să nu-i pună în evidență linia corpului.

În Japonia, majoritatea genților cu franjuri se vând foarte bine bărbaților. În Europa, femeile doresc să poarte îmbrăcăminte pentru bărbați. Moda unisex conține multă îmbrăcăminte de stradă, iar acum etichetele de bază mai mici sunt conectate la subculturi. E decizia de cumpărare a generației Z.

Campaniile vizuale în care modelele sunt de genul fluid sau în care bărbații și femeile poartă aceleași haine datează înca din 2015 prin JW Anderson, în 2017 cu H&M sau noua campanie de toamna-iarnă de la Burberry.

2015 a fost un an esențial în care industria s-a îndepărtat de gen. Designerii au început să prezinte împreună colecțiile pentru bărbați și femei, iar îmbrăcămintea de stradă a explodat ca o mișcare progresivă, acum nucleul industriei fashion.

Această tendință a fost vizibilă și pe covorul roșu la Gala MET sau Premiile Oscar!

Există un număr foarte mare de vedete care cumpără îmbrăcăminte de designer pentru bărbați.

Pentru producătorii de haine și accesorii, noua direcție este una mult mai simplă și mai eficientă din punct de vedere financiar. Colecțiile genderless înseamnă cu 40% mai puține investiții în materiale.

În luna iunie, Gucci a devenit primul brand de lux care a lansat o secțiune dedicată genderless. A fost numită MX. Aceasra va fi lansată în fiecare sezon, alături de colecțiile cunoscute deja și va include haine, accesorii, pantofi și genți.

colecția MX

În luna august, Stella McCartney a lansat Shared, o colecție capsula genderless creată din materiale eco. Include hanorace și tricouri din bumbac 100% organic și jachete din materiale moi în culori neutre care respectă tendințele adresate tinerilor.

colecția Shared

Marc Jacobs a lansat în septembrie o colecție capsulă polisexuală – Heaven. În timpul prezentării colecției SS 2021, Karl Lagerfeld a dezvăluit colecția capsula unisex și include blazerele, haine de ploaie și articole din lână.

colecția Heaven

Zoe Broach, profesor la Colegiul Regal de Artă din Londra, a declarat că genul este „mult mai nuanțat” decât modul în care este prezentat în mainstream și modul în care tinerii de astăzi „descriu, construiesc și explorează genul lor nu este gen și nici unisex – este chiar sentimentul lor de sine”. Amy Sperber, profesor asistent de design de modă la Fashion Institute of Technology din New York, a declarat că aproximativ o treime dintre studenții săi își vor descrie designurile ca fiind fluide.

ARTICOLE SIMILARE

Pro sau contra indulcitorilor?

realitatea

Christina Ricci, Donna Karan și fiul lui Sting pentru o poșetă

realitatea

Elle US implineste 25 de ani

realitatea

De ce suntem mereu in intarzire?

realitatea

Dieta: Programul “5 pe zi”

realitatea

Exclusiv Tabu.ro, Răzvan Ciobanu vorbește despre droguri

realitatea

Scrie un comentariu